Ředitelé na Facebooku: Profil ano, šmírování ne

Facebook je největší světovou sociální sítí. Proto je také nejdůležitější sociální sítí z hlediska komunikace se spotřebiteli. Ředitelé a manažeři firem by se proto měli prezentovat nejen na „seriózní“ profesní síti LinkedIn, ale i na Facebooku, který ovšem vyžaduje trochu jiný přístup. Může jim však zajistit podporu růstu firmy a posílení vztahů se zákazníky, zaměstnanci i širokou veřejností.

Pokud se naopak ředitel firmy prezentuje na Facebooku nevhodně, může to poškodit jeho i firmu. Na největší chyby, kterých se ředitelé firem na Facebooku dopouštějí, upozornil nedávný zajímavý článek na webu amerického listu Wall Street Journal.

1. Ignorace Facebooku

Ředitel, který nepoužívá Facebook, je mimo kontakt s realitou života velké části zákazníků i zaměstnanců. Je přitom jedno, zda vůbec nemá založený profil, nebo jej používá jen sporadicky.

2. Chybějící strategie

Ředitelé by si na Facebooku měli dobře rozmyslet, co budou sdílet veřejně a co pouze s úzkým okruhem svých nejbližších přátel. V každém případě platí, že cokoli zveřejní, může být použito proti nim. Proto je třeba zveřejňovat novinky a osobní názory tak, aby v nich zákazníci a zaměstnanci viděli smysl. Vyhněte se například zveřejňování fotografií z luxusní dovolené v době, kdy se firmě nedaří. Spolupracujte s marketingovými specialisty vaší firmy.

3. Lidsky nepřirozené chování

Příspěvky ředitelů na Facebooku by měly působit tak, že je píše živý člověk. Měly by se objevovat alespoň jednou týdně a netýkat se jen byznysu. Přidejte něco se svého soukromí – oblíbený sport, kniha, hudba apod. Naopak nesdílejte zábavná videa se zvířátky či fotografie každé maličkosti, kterou za den uděláte.

4. Sledování zaměstnanců

Nevyžadujte po zaměstnancích, aby si vás přidali do přátel. Pokud se oni sami s vámi chtějí spojit, žádost přijměte. Pokud jde o komentování příspěvků zveřejněných zaměstnanci, zdržte se komentářů, když nemáte souhlas předem.

5. Vytváření více profilů

Někteří ředitelé mají jeden facebookový profil pro soukromé účely a další pro pracovní. To je jednak proti pravidlům sítě Facebook a jednak to často vede k chybám, kdy si majitel profily plete a zveřejňuje příspěvky pod nesprávným profilem. Také další uživatelé jsou zmateni, jak jej mají kontaktovat.

6. Přehlížení možnosti získat zpětnou vazbu

Facebook nabízí jednoduchý způsob, jak získat názory přátel i široké veřejnosti na aktuální trendy a příležitosti ve vašem oboru. Neotevírejte příliš kontroverzní témata ani se neptejte na nic, co nemůžete splnit. Ptát se však, co si lidé myslí, že přijde, nebo jaké mají zkušenosti s vašimi službami, je žádoucí. Dáte tak najevo, že jste otevření komunikaci a dalšímu zlepšování.

-kk-

Zdroj: The Wall Street Journal Online - server prestižního amerického ekonomického deníku
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Wall Street Journal Online