Proč pořád děláte všechno pozdě?

Víte o tom, že máte často zpoždění a měli byste s tím něco dělat, ale ještě jste s tím nic neudělali? Pak pro vás mohou být inspirací doporučení Elizabeth Grace Saundersové, která se zabývá koučinkem v oblasti plánování času. V článku s názvem How To Diagnose What's Making You Chronically Late, který publikovala na serveru lifehacker.com, vysvětluje, jak odhalit důvody vašeho zlozvyku dělat vše na poslední chvíli a jak se tohoto zlozvyku zbavit.

1. Něco je pro vás důležitější, než dokončit povinnosti včas

Zaměřte se na aktivity, kterým se věnujete místo svých priorit. Jakmile si uvědomíte, proč děláte to, co děláte, máte tři možnosti řešení: 1) najít cestu, jak zvládnout obojí, 2) věnovat se pouze prioritní činnosti, 3) nevěnovat se prioritní činnosti za předpokladu, že nebudete cítiti pocit viny.

2. Máte nereálná očekávání ohledně hladkého průběhu všech svých aktivit

Začněte více uvažovat o problémech, které vás mohou potkat. Neznamená to stát se pesimistou, ale být připraven.

3. Neradi někde čekáte

Představa, že někam přijdete dříve a budete muset čekat, je pro vás velkou ztrátou času. Lepší, než chodit pozdě, je však vymyslet si smysluplné využití času, kdy čekáte.

4. Potřebujete adrenalin

I adrenalin se dá využívat jinak než tím, že budete dělat vše na poslední chvíli. Zkuste například závodit v tom, jak rychle – nikoli jak pozdě - dokážete někam dojít nebo něco odevzdat.

5. Podceňujete přípravu

Znáte ten okamžik, kdy potřebujete odejít z domu na důležitou schůzku a nemůžete najít kravatu, klíče nebo mobil? A co když pak chcete nastartovat auto a zjistíte, že nemáte benzín? Na tyto situace se dá velmi dobře připravit den předem.

6. Chcete dát najevo svůj odpor

Zkuste začít tím, že přiznáte sami sobě i druhým, že se danou činností skutečně nechcete zabývat. Možná to rád udělá někdo jiný. Pokud to není možné, nezbývá než si najít konkrétní pozitivní důvod, proč daný úkol dokončit v co nejkratším čase.

7. Ztrácíte pojem o čase

Stává se vám, že pracujete na nějakém úkolu a zapomenete, že už máte dělat něco jiného? Pak si začněte nastavovat upozornění na počítači nebo mobilu. Uvidíte, že to rozhodně není ztráta času.

8. Nepočítáte s vyrušeními

Plánujete tak, že kdyby záleželo jen na vás, zvládnete všechno včas. Pokud vás však neustále vyrušují kolegové nebo rodinní příslušníci, je třeba s nimi promluvit a vašich časových možnostech a naučit se plánovat rezervy pro případ vyrušení.

-kk-

Zdroj: Lifehacker - americký server s praktickými tipy, jak dotahovat věci do konce
Zobrazit přehled článků ze zdroje Lifehacker
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace