Nejčastější chyby projektových manažerů

Žádný projektový manažer se při své práci nevyhne chybám, nikdy však není na škodu vědět, na co si dát pozor. Server Project Times proto zveřejnil desatero běžných chyb při řízení projektů a radí manažerům, jak zbytečně neztrácet čas a peníze. Čemu by se tedy měli vyhnout?

1. Nedostatek důvěry

Manažer projektu musí věřit svým lidem a umět delegovat. Neochota delegovat vede pouze k prodlužování termínů.

2. Přílišná detailnost

Dělení velkých úkolů do menších částí a časové plánování je velmi důležité. Plánování na minuty místo dnů nebo týdnů může projektu uškodit.

3. Neplnění slibů

Manažerům projektů se někdy stává, že ve snaze motivovat slibů věci, o kterých předem vědí, že je nemohou splnit. To se však vždy vymstí.

4. Neschopnost vnímat souvislosti

Uškodit může i přílišné soustředění na projekt na úkor širších souvislostí. Projektoví manažeři by měli vnímat nejen ten svůj, ale i další projekty ve firmě.

5. Neznalost týmu

Manažer projektu by si měl udělat čas, aby dobře poznal své podřízené a přidělovat jim správné role. Měl by znát, jak kdo pracuje a jak se mohou jednotliví členové vzájemně doplňovat.

6. Nedostatečný přehled o změnách

Každý manažer projektu musí počítat se změnami. O každé změně by si však měl vést záznamy, aby brzy neztratil přehled o tom, co se vlastně změnilo.

7. Zatajování informací před nadřízenými

Manažer projektu musí pravidelně komunikovat se zadavateli, pravděpodobně svými nadřízenými, aby se obě strany ujistily, že projekt jde správným směrem.

8. Chybějící porady

Porady jsou skutečně mnohdy jen ztrátou času. Projektový tým by se však měl scházet minimálně nad pravidelnými aktualizacemi a přehledy o čerpání rozpočtu. Cílem porad je minimalizovat počet konfliktů mezi členy týmu vznikajících na základě nedostatku informací.

9. Chybějící dokumentace

V průběhu realizace projektu může dojít i k výměně vedoucího. Pokud však nový manažer nedostane potřebnou dokumentaci, minimálně jej to zbrzdí.

10. Neschopnost vidět problémy

Projektový manažer by neměl pouze reagovat na vzniklé problémy, měl by je předvídat. Aktivní vyhledávání možných problémů by mělo být běžnou součástí jeho práce.

-kk-

Zdroj: Project Times - americký server a komunita z oblasti projektového řízení
Zobrazit přehled článků ze zdroje Project Times
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace