Naslouchání se musíme učit - Jak poznat, že naše slova nacházejí odezvu?

Je možné, že naslouchání je vůbec nejtěžší činnost, kterou v průběhu pracovního dne vykonáváme. Naslouchání vyžaduje, aby jedinec potlačil své vlastní zájmy a namísto toho se zaměřil na potřeby druhé osoby.

Existují určité projevy, které naznačují, že nám náš protějšek opravdu naslouchá:
- „Ano, vím o čem mluvíš. Sám jsem to mnohokrát zažil.“
- „Čteš mé myšlenky! Přesně na to jsem právě myslel!“
- „Na tuhle věc máme rozdílný názor. Já bych jednal takto...“
- „Bylo by lépe, kdybys mluvil věcně a ušetřil mě těch nechutných podrobností.“
- a další.

Jako naslouchající bychom měli být schopni vymezit svému protějšku odpovídající čas k mluvení. Ke správné komunikaci patří také např. otázka, jak on vidí nás.

**Datum vydání: X/2001**

Zdroj: CareerNetwork - portál mezinárodní neziskové organizace profesionálů pracujících s dospělými na změně jejich kariéry
Zobrazit přehled článků ze zdroje CareerNetwork
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace