B2B: Soustřeďte se na problémy, s jejichž řešením můžete pomoct

Ilustrační snímek

Představa toho, že byste mluvili neformálním jazykem a nebyli až ustrašeně zdvořilí, byla dlouho pokládána za naprosto nepatřičnou a neprofesionální. Stejně tak i přistupovat ke klientovi jako k někomu, kdo je individualita a kdo navíc neví všechno a proto se občas může i mýlit, to by byl neurvalý přístup, který nebyl hodný skutečného profesionála. Jenže klienti jsou jenom lidé, a proto chovat se k nim jako k lidem rozhodně není šílené. Korporátní prostředí by nemělo být překážkou domlouvání obchodních schůzek a stejně tak by vám nemělo bránit v efektivním vedení jednání, tvrdí web business2community.

Nabízený produkt nebo slušnost – co je to hlavní?

Samozřejmě buďte zdvořilí, ale ani to se zdvořilostí nepřehánějte. Ani to, že jste ten nejzdvořilejší člověk na světe, vás totiž nezachrání v případě, že vámi nabízený produkt není kvalitní. Také se nesnažte své klienty ohromit. Jediné, co se skutečně počítá, je totiž vaše nabídka. Ani to nejzdvořilejší oslovení se nevyrovná nabídce něčeho skutečně užitečného, skutečně přínosného. Koneckonců, jak zdvořilé je mrhat jejich časem předváděním něčeho, co jim k ničemu není?

Zákazník je běžný člověk s běžnými problémy

Zákazníci nejsou žádné nadpřirozené bytosti, jsou to prostě lidé. Není důvod, proč byste se k nim měli chovat jako k božstvu, protože takoví prostě nejsou. Ani to nejsou superhrdinové s vázankou a v saku. Jsou to obyčejní lidé s obyčejnými starostmi běžného života... a vy jim možná můžete nabídnout řešení. Možná, že právě váš produkt potřebují, tak jim ho nabídněte. Zákazník nemá vždy pravdu – a na to je třeba pamatovat při vyjednávání. Když víte o něčem důležitém, o čem oni zatím nemají ani ponětí, můžete lépe připravit svou prodejní prezentaci. Nabídněte jim něco, co jim skutečně usnadní život. Ale pozor, když se je budete snažit podfouknout, možná že jednorázový prodej získáte, vaším cílem by ale měl být dlouhodobý obchodní vztah.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com