5 kroků ke ztrátě profesionální reputace na síti LinkedIn

   Zobrazit dvojjazyčně czechenglish   Vytisknout

Profil na sociální síti LinkedIn má v tuto chvíli již více než 400 milionů lidí, z toho 934 000 Čechů. Všichni tito lidé vstupují na LinkedIn s tím, že je to profesní sociální síť, na které se mohou spojit s dalšími profesionály v různých oborech a diskutovat s nimi o svých pracovních zájmech. Hledají zde také zajímavé pracovní a obchodní příležitosti. To všechno vyžaduje profesionální chování.

Základem profesionálního chování na stíti LinkedIn je vyplnění profilu. Praktické rady, jak začít, najdete v našich předchozích článcích Proč váš profil na LinkedInu nikoho nezajímá?, Nepsaná pravidla sítě LinkedIn nebo Tipy, jak maximálně využít potenciál sítě LinkedIn.

Dnes se zaměříme na to, jak se na síti LinkedIn vyhnout zdánlivě nepodstatným chybám, které však v důsledku zničí veškerou vaši snahu o profesionalitu a získání hodnotných kontaktů. Upozornil na ně zajímavý článek na serveru Forbes.com.

Nenuťte ostatním kontakt na vás

Profil na síti LinkedIn začíná jménem uživatele, pod nímž je možné vyplnit tzv. „profesionální motto“. Uživatel zde může stručně shrnout, čím se zabývá. Někteří uživatelé však místo motta uvádějí své telefonní číslo nebo e-mailovou adresu ve snaze zviditelnit své kontaktní informace. Tento postup je oficiálně zakázán v pravidlech používání sítě. K prezentaci kontaktních údajů slouží zvláštní oddíl na konci profilu. Navíc s takovým mottem působíte jako laciný šejdíř, který se chce vnutit ostatním.

Nechlubte se obrovským množstvím kontaktů

Další lacině působící uživatelé vyplňují do svého motta velikost své sítě kontaktů jako např. „Recruiter – více než 8 tisíc spojení!“. Příliš vysoký počet kontaktů však nepůsobí profesionálně, protože je nemožné, abyste všechny své kontakty znali. Pravidla sítě LinkedIn vedou uživatele k tomu, aby se spojovali pouze s lidmi, s nimiž již v minulosti spolupracovali nebo pokud je doporučí nějaký společný známý. Vysoký počet spojení evokuje, že jste hromadný sběratel kontaktů za účelem rozesílání spamu.

Neříkejte, že jste guru nebo génius

Skutečný guru nemá zapotřebí používání žádných vzletných titulů. Svou osobní značku byste měli stavět především na tom, co umíte a čeho jste dosáhli. Popište své úspěchy přirozeným jazykem a mluvte o sobě v první osobě. Bude to působit mnohem profesionálněji, než když o sobě Jan Novák napíše: „Jak Novák je strategický génius a vizionářský guru v oblasti...

Neobtěžujte ostatní uživatele spamem

Každý z nás je denně zasypán haldami nevyžádané pošty. Vyhněte se proto spamování ostatních uživatelů, ať už v podobě odesílání pozvánek ke spojení lidem, s nimiž jste nikdy nekomunikovali, nebo nevyžádaných obchodních nabídek.

Nestrašte ostatní špatnou fotografií

Fotografie je základ jakékoli profesionální prezentace vaší osoby. Nekvalitní, stará či nevhodně vybraná fotografie vysílá jasný negativní signál. Stejně je však tomu i v případě, kdy neuvádíte žádnou fotografii. Vaše fotografie by měla být aktuální, ostrá a zobrazovat pouze obličej, který se bude tvářit příjemně a úspěšně. Ideálně si ji nechte vytvořit u profesionálního fotografa.

Více čtěte v článcích:

Jak si vybrat fotografii do profilu na sociální síti?

LinkedIn: Profil bez fotografie působí nedůvěryhodně

LinkedIn: Na fotografii záleží

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace