Vybíráme toho nejlepšího: Kdo povede firemní marketing? (1/2)

Proč byste měli být vděční za kandidáty, kteří úspěšně změnili své odvětví? A proč byste neměli dát šanci někomu, kdo strávil posledních 10 let v jedné společnosti?

Znáte klíčové kvality, které hledat u vašeho budoucího marketingového ředitele? Když se chystáte najmout manažera na pozici CMO (Chief Marketing Officer), případně se jím chcete sami stát, měli byste vědět, jaké požadavky jsou kladeny na tuto pozici.

Správný CMO přináší společnosti nové zákazníky a buduje jí skvělou značku.

Zejména lidé, kteří jsou poprvé v životě v roli zakladateli startupu, často úlohu CMO nechápou. Proto na tuto pozici najmou nesprávnou osobu. Podívejte se tedy na následující seznam, který přinesl web obchodní školy INSEAD. A jako bonus si přečtěte otázky, které byste mohli při pohovoru položit.

Strategický přístup

Strategie není o cílech – je o tom, jak vaše společnost bude dosahovat své mise, svého poslání. CMO musí chápat širší souvislosti a také dobře rozumět všem probíhajícím změnám a trendům. Potřebujete tedy někoho, kdo dobře zná trh i konkurenci. CMO musí také pochopit synergii, která vyvěrá ze souhry všech komponent marketingu: produktu a ceny, komunikace a vytvářeného obsahu, aktivit na sociálních médiích, brandu a distribuce, růstu společnosti a získávání nových zákazníků.

Na co se zeptat:

  • Existuje nějaká společnost, jejíž marketingovou strategii obdivujete? A proč?
  • Jaké důvody vás vedly k přijetí té konkrétní marketingové strategie ve vaší předchozí pozici?
  • Řekněte nám více o cílové skupině ve vaší předchozí společnosti. Jak jste nastavili positioning vašeho produktu?

Vedení lidí

Potřebujete někoho, kdo umí motivovat a vést lidi. Uvědomte si také, že CMO je často tváří společnosti, která je viditelná pro širší veřejnost.

Na co se zeptat:

  • Jakou konkrétní krizi jste zvládl/a a co jste se při ní naučil/a?
  • Jak jste zvládl/a nejtěžší konflikt ve svém týmu?

-jk-

Zdroj: INSEAD Knowledge - znalostní portál mezinárodní MBA školy INSEAD
Zobrazit přehled článků ze zdroje INSEAD Knowledge

Články v sérii

Aktuální

Vybíráme toho nejlepšího: Kdo povede firemní marketing? (1/2)

Aktuální

Vybíráme toho nejlepšího: Kdo povede firemní marketing? (2/2)