Proč byl povýšen? Protože mu to strategicky myslelo (2/2)

V předchozím článku jsme viděli, jak se stát strategickým myslitelem. Nyní uvidíme, jak to následně ukázat svým nadřízeným.

Někdy se seniorní lídři shodnou na tom, že jste skvělý člověk na svém místě. Že vám to prostě v roli, kterou právě máte, opravdu jde. Abyste však byli povýšeni na vyšší pozici, možná jim u vás chybí ono strategické smýšlení.

Jak jim dokázat, že máte strategické uvažování?

Chcete-li tak učinit, musíte být tak trochu obchodníkem, prodejcem a nositelem změny... což zjevně není snadný úkol. Abyste svou schopnost uvažovat strategicky prokázali, zkuste následující:

  • Mluvte o tom, jak se snažíte věci strategicky ovlivňovat
  • V případě potřeby buďte ochotni zpochybnit to, co říkají ostatní
  • Ukažte zápal pokud jde o prosazování vašich strategických nápadů

To vše je potřeba k tomu, aby si váš šéf všiml, že strategické myšlení opravdu máte.

Dejte jim vědět, co si myslíte – sdílejte svůj názor

V zásadě musíte své nadřízené přimět, aby si mysleli, že jste připraveni přijímat rozhodnutí s větším dopadem než dosud, tvrdí článek na Harvard Business Review. Můžete zkusit:

  • Sledovat současné trendy
  • Aktualizovat svou síť kontaktů ve společnosti
  • Zajistit, abyste před důležitými poradami vždy měli trochu času (20-30 minut) na to, abyste mohli zformulovat své myšlenky a připravili se na jejich odprezentování
  • Diskutovat se svými kolegy o tom, jaký dopad budou mít nové nápady na jejich oblasti a týmy
  • Iniciovat inovace a prosazovat strategické změny tím, že budete ve společnosti dané projekty a jejich milníky komunikovat

Nejprve tedy získejte značné znalosti a poté je využívejte na poradách a dodejte tak cenný přínos, který pak nezůstane bez povšimnutí. Musíte udělat vše pro to, abyste přešli od poskytování provozních postřehl a poznatků k nabízení strategických vhledů a doporučení.

-jk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review

Články v sérii

Aktuální

Proč byl povýšen? Protože mu to strategicky myslelo (1/2)

Aktuální

Proč byl povýšen? Protože mu to strategicky myslelo (2/2)