7 kroků k lepšímu networkingu

Ilustrační snímek

Úspěšní manažeři se liší od svých méně úspěšných kolegů celou řadou věcí. Jednou z nich je schopnost rozvoje vztahů s důležitými lidmi neboli networking. Manažeři s širší a hlubší sítí kontaktů jsou zkrátka kreativnější, efektivnější, lépe informovaní a také lépe řeší problémy. Server trainingmag.com proto shrnul následující praktické tipy, jak rozvíjet kontakty.

1. Najděte si vlastní styl

Rozhodně není pravda, že networking je pouze pro extroverty. I introvert dokáží budovat sítě kontaktů, pouze si potřebují najít vlastní způsob.

2. Strategicky si vybírejte příležitosti

Nemusíte chodit na všechny akce, které se ve vašem oboru konají. Vybírejte si ty nejdůležitější v souvislosti s tím, co právě děláte a plánujete.

3. Plánujte si setkání

Nespoléhejte na náhodná setkání, předem si je naplánujte a důkladně se na ně připravte.

4. Vztahy rozvíjejte postupně

Nečekejte, že se dobře poznáte hned na první schůzce. Mají-li vaše vztahy stát na důvěře, je třeba pracovat na nich postupně.

5. Zábava nestačí

Společná zábava je jedna věc, k vytvoření obchodního vztahu však nestačí. Hledejte cesty, jak své kontakty opravdu zapojit. Začněte tím, že si zapamatujete jejich jména a ujistíte se, že oni znají to vaše.

6. Asertivita není arogance

Učte se mluvit o svých úspěších a dovednostech tak, aby to nevyznělo arogantně.

7. Soustřeďte se na hodnotu

Smyslem networkingu je výměna hodnot. Proto musíte vědět, co je třeba nabídnout, abyste mohli získat to, co chcete získat.

-kk-

Zdroj: Training Magazine - portál předního amerického časopisu o vzdělávání a profesionálním rozvoji
Zobrazit přehled článků ze zdroje Training Magazine