WWW stránky pro malý obchod

Jedním z mých letošních cílů by vytvořit pěkné internetové stránky pro můj malý obchod s hrami a potřebami pro různá hobby a chtěl jsem se dostat pod 1 500 USD. Plánování stránek znamenalo myslet na ty, kdo je budou navštěvovat a najít způsob jak je udržovat aktualizované a zajímavé.

Postupoval jsem následovně:

Zaměření: To bylo asi nejtěžší. Musel jsem vzít potaz jaké publikum nejvíce ovlivní můj odbyt. Přemýšlel jsem o svých nejvěrnějších zákaznících a zjištění mě překvapilo. Původně jsem totiž uvažoval o e-commerce (internetový prodej), kde bych prodával své produkty. Když jsem uvážil ceny konkurence při tomto druhu prodeje, zjistil jsem, že bych nemohl mít dostatečný zisk. Malé marže by mě nezaplatily personál a sklad. Rozhodl jsem se zaměřit stránky na místní hráče: Jsou to lidé, se kterými mohu vybudovat dobré vztahy a motivovat je k návštěvě kamenného obchodu. Jsou to zákazníci, kteří kupují položky, které pro mě znamenají větší zisky a nakupují častěji.

Obsah: Chci, aby to byl on-line katalog, bulletin nebo něco podobného? Jaký obsah přitáhne a udrží návštěvnost a konečně i přiměje navštívit můj obchod a nakoupit v něm? Ptal jsem se několika hráčů co by si představovali na takových stránkách. Chtěli informace, informační chat (debata on-line) a další možnosti interakce s podobně postiženými.

Zadal jsem vytvoření stránek grafické společnosti, jejíž majitel je mým zákazníkem a cítil jsem, že bude rozumět mým potřebám. Asi 40 hodin trvalo vytvoření vzhledu domovské stránky, tak aby se mi líbila. (www.somethingtodogames.com) Tato stránka informuje návštěvníka o nových produktech, novinkách a je tu možnost získání slev a zasoutěžit si o ceny, které si pak mohou vyzvednou v kamenném obchodě. K motivaci je jim vždy sdíleno co se na stránkách změnilo od jejich poslední návštěvy.

Sekce forum má za úkol vybudovat vztahy. Je možno vznášet dotazy a nápady – jeden z mých lidí dohlíží na to, aby se debaty držely v rámci témat, která jsou dána. Také sám píše články, které mohou debaty podněcovat. Denně mu práce na stránkách zabere asi hodinu.

Výsledek: Ten mě příjemně překvapil. Během 12 týdnů se asi 110 osob zapsalo na stránky a vygenerovali asi 2000 zpráv na 233 témat. Myslím, že to za těch 1200 dolarů stálo a že postupně přinesou zvýšený zájem a prodej.

-av-
Zdroj: Startup Journal - portál amerického listu Wall Street Journal pro začínající podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Startup Journal