Rozšíření technik CRM může být pro firmu značným přínosem

Když se do obchodní sféry začínala zavádět technika CRM, bylo jejím cílem vybudování lepších vztahů se zákazníky a zautomatizování služeb cestujících zástupců. Měla rozšířit zákaznickou základnu a zrychlit služby. Nyní je CRM zaveden v tisících firem, otázkami však zůstává, zda se použití této techniky vyplácí a jsou-li zákaznici spokojeni.

Odpověď na ně může přinést efektivní zapojení cestujících zástupců, kteří mohou pomoci při sběru a zařazování zákaznických dat. Trendem je totiž snaha o sběr údajů při osobním kontaktu se zákazníkem. Ten je v takovém případě otevřenější a sdílnější hned z několika důvodů: sběrač dat je poměrně anonymní, již existuje určitý vztah mezi ním a zákazníkem a okamžité odpovídání je pohodlnější než zpětné odpovědi na dotazy pomocí e-mailu nebo telefonu.

Cestující zástupce je třeba ke sběru dat dobře motivovat a poskytnout jim k dané činnosti co nejlepší podmínky. Neméně důležitý je výběr správného softwaru pro zpracování a prezentaci nabytých údajů. Článek poskytuje mnoho užitečných rad a tipů k těmto, i k dalším otázkám.

Sběr zákaznických dat je ve světě byznysu důležitou zpětnou vazbou, na kterou dobrý obchodník dokáže adekvátně reagovat. To může firmě pomoci zlepšit svoji prezentaci a pružně se vyvíjet. Klienti mohou být navíc lépe informováni o jejích aktivitách a produktech, což zvyšuje jejich loajalitu.

**Datum vydání: II/2002**
Zdroj: Destination CRM - americký sever věnovaný CRM a KM
Zobrazit přehled článků ze zdroje Destination CRM