Ne každý zaměstnanec je lajdák

Velké západoevropské firmy nechtějí umožnit svým zaměstnancům práci z domova nebo z terénu, protože nedůvěřují jejich disciplíně a neví, jak je na dálku řídit. Vyplývá to z výzkumu firmy LogicaCMG zaměřeného na šéfy lidských zdrojů a další členy managementů velkých podniků ve Velké Británii, Francii, Německu a Nizozemí. Analýza tvrdí, že téměř polovina firem nemá žádný nástroj, který by jim umožnil monitorovat práci těch zaměstnanců, kteří jsou momentálně mimo kancelář.

Průzkum dále ukázal, že mnoha společnostem chybí strategie, pravidla a směrnice, které jsou zapotřebí pro to, aby podniky dokázaly využít možnosti pokročilých telekomunikačních technologií. Tento přístup lze ilustrovat i na zaměření školení, z nichž více než 60 % je cíleno na zvládnutí technologií a jen asi 20 % na otázky efektivní komunikace a 16 % na otázky využití času.

Pokud společnosti monitorují práci svých zaměstnanců mimo kancelář, používají k tomu vesměs poměrně primitivní techniky, jako sledování připojení k internetu, záznamů hovorů z mobilního telefonu či povinnost psát pravidelná hlášení nadřízeným.
Zdroj: Euro - web týdeníku Euro
Zobrazit přehled článků ze zdroje Euro