Útěk na Kajmanské ostrovy

Firmy se v Americe zakládají proto, aby vytvářely hodnoty a maximalizovaly užitek pro své akcionáře a další zainteresované osoby. Rozhodnutí, zda firmu přestěhovat do tzv. „daňového ráje“ či do země, kde jsou nižší náklady na pracovní síly, by proto mělo být otázkou manažerské metodologie, nikoli morálky. Tečka. Tím spíše, že konkurence čeká na každý chybný krok. Morálka s tím nemá co dělat.

Manažeři by si měli uvědomit, že tím, že vytvoří pracovní příležitosti v jiné zemi, vezmou práci mnoha lidem ve své vlastní zemi. Jenže mnohdy nemají na výběr – jestliže konkurence využije výhod založení firmy v cizině a oni nikoli, může se stát, že jejich firma půjde brzy ke dnu a oni již nezaměstnají nikoho. Otázka tedy v tomto případě nezní, zda firmu stěhovat či nikoli – management musí zvolit pro každou situaci ten správný nástroj.
Zdroj: Infoworld - magazín o nových technologiích, podnikových strategiích, CRM
Zobrazit přehled článků ze zdroje Infoworld