Jak říci „ne“

Říci nadřízeným, že nemůžete přijmout další odpovědnost nebo projekt, není jednoduché. Mnozí lidé v takových situacích jen těžko odmítají, i když vědí, že více zvládnout nemohou a nový objem práce se negativně podepíše na jejich pracovních i soukromých životech.

Pravda je taková, že nikdo nemůže zvládnout všechno, máme své hranice. Pokud proto máte pocit, že jste svých hranic již dosáhli, ale váš nadřízený to nevidí, inspirujte se doporučeními Eileen Habelowové, viceprezidentky pro kariérní rozvoj personálně-poradenské společnosti Randstad.

Zvažte své rozhodnutí

Zamyslete se nad potenciálními důsledky. Než odpovíte, důkladně zvažte, co můžete udělat. Zamyslete se, proč jste byli vybráni vy a jaká příležitost pro vás nový úkol může být. Nadřízeným pak vysvětlete proces svého uvažování a důvody konečného rozhodnutí.

S čím nesouhlasíte?

Vyhodnoťte klady i zápory nabízeného projektu. S nadřízeným musíte být schopni komunikovat o konkrétních pozitivních i negativních důsledcích. Napadají-li vás právní nebo etická rizika, promluvte o tom.

Odmítněte správným způsobem

Vycházejte z procesu svého rozhodování a faktorů, které jej vedly. Pokud dokážete vysvětlit smysluplné důvody, šéf to pravděpodobně pochopí. Vyhněte se větám typu „Nechci...“ nebo „Nemyslí si...“ Stůjte za svými argumenty a neberte celou věc osobně – jde o práci.

-kk-

Article source HotJobs.com - an online job portal
Read more articles from HotJobs.com