Organizujte workshopy a brainstormingová setkání ohledně problémů, kterým váš tým čelí
Jak radí článek na webu Entrepreneur.com, spolupráci je vhodné podnítit společným hledáním řešení. Když váš tým čelí nějakému problému nebo je vám například předán nový projekt, zorganizujte týmový workshop, ve kterém se na tuto výzvu podívate jako celý tým dohromady a během kterého budou moct vaši podřízení přicházet s nápady, jak si s danou výzvou poradit.
Zjistěte, kde drhne vaše týmová komunikace
Projděte si vaše komunikační kanály a procesy. Zjistěte, kde komunikace vázne a selhává. Nebo kde je naopak přebytečná. Když zjednodušíte a optimalizujete vaše komunikační procesy, jste hned o krok blíže k lepší celotýmové spolupráci.
Zadávejte plnění úkolů dvojicím nebo skupinám, ne jednotlivcům
Pracovní úkoly přestaňte delegovat jednotlivům, ale dvojicím a skupinám. Všichni členové těchto dvojic nebo skupin budou také za splnění úkolů mít stejnou odpovědnost. Donutíte tak své podřízené, aby spolupracovali, a nastavíte tak dobrý základ další spolupráci i do budoucna.
Dovolte kolegům, aby se lépe poznali
Nepodceňujte důležitost neformálního setkávání v ochotě zaměstnanců spolupracovat na pracovní úrovni. Dejte proto podřízeným možnost se lidsky poznat, a to i těm, kteří spolu pracují třeba i dlouhá léta. Využijte k tomu team-buildingové aktivity nebo jiné formy setkávání, které podněcují diskuzi o nepracovních tématech.
-mm-