Útlum ekonomiky dokáže prověřit nejen schopnost obchodníků prodávat, ale i schopnost jejich manažerů zajistit jim takové prostředí, díky němuž si dokáží udržet motivaci a prodávat navzdory nepříznivé situaci. Server Salesopedia.com proto přišel s doporučeními pro manažery obchodních týmů, jak se v období ekonomického útlumu a oživení více profilovat do role lídrů a koučů.
Zdůrazňujte pozitivní věci
I když jsou všude kolem samé špatné zprávy, hledejte něco pozitivního, o čem se vaši lidé nedočtou v novinách. Dobrými zprávami pak začínejte porady a klidně si zařiďte vlastní noviny.
Zapojte hraní rolí
Právě hraní rolí je velmi silná technika pro rozvoj obchodníků. Ověříte si díky ní to, zda dokáží odhadovat náklady problémů a potenciál příležitostí.
Předcházejte špatným prodejním návykům
V těžkých obdobích se obchodníci uchylují od postupného budování kontaktů k přímému oslovování neznámých potenciálních zákazníků, což často vede k neúspěchu. Připomínejte jim proto, že budování vztahů se vyplatí vždy.
Kombinujte osvědčené prodejní modely s novými
Učte své lidi zapojovat nové způsoby prodeje, například sociální média. Zároveň jim však vštěpujte, že to neznamená, že již nebudou používat telefon a e-mail.
Zdokonalujte obchodníky ve vyjednávání
Zákazníci dnes vyjednávají častěji a tvrději než kdykoli v minulosti. Proto je třeba pracovat s vaším týmem na aktuální strategii a taktice prodeje. Zaměřte se především na nabídku slev, ne vždy je totiž sleva nejlepší cesta.
Sdílejte příběhy s dobrým koncem
Přinášejte svému týmu inspiraci a motivace v podobě příkladů úspěšné praxe z minulosti i současnosti. Stejně tak jako dobrý trenér a kouč byste měli být i dobrý motivátor.
-kk-