Nemluví se o nepříjemných tématech
Zdá se vám, že ve vašem týmu se nemluví o problémech, nepříjemných tématech nebo námitkách? Tak to není žádný důvod k radosti. Pokud se totiž v týmu neotevírají nepříjemná témata, je to podle Entrepreneur.com známka toho, že pracovníci se buď bojí nebo nemají zkrátka motivaci k tomu své problémy nebo vzájemnou kritiku sdílet s ostatními. To však vede k ignorování problémů, k neřešení konfliktů a k zabrzdění rozvoje celého týmu.
Často dochází k nedorozuměním a konfliktům
Na druhé straně může docházet i k přemíře konfliktů. Pokud pozorujete, že se členové týmu neustále dohadují, dochází k nedorozuměním, chybám a v důsledku i k hádkám a konfliktům, dost možná za tím může stát právě špatně nastavená interní týmová komunikace.
Nevyjasněné hranice mezi rolemi a povinnostmi členů týmu
I když zastupitelnost a vzájemná výpomoc jsou důležité, role a povinnosti jednotlivých pracovníků by měly být jasně ohraničené a definované. Jestliže dochází k třenicím a nedorozuměním v tom, co je čí povinnost nebo třeba v jakou chvíli si zaměstnanci vlastně předávají projekty, jde o znamení, že ve vaší interní komunikaci je co napravovat.
Absence společné vize
Nemá váš tým společnou vizi? Netáhne za jeden provaz a není jasné, k čemu celý kolektiv vlastně směřuje a co jsou jeho cíle? Pak je chyba na straně manažera, tedy na vás. Jedním z klíčových úkolů vás coby vedoucího totiž je předat týmu společnou vizi a nadchnout jej pro ni.
-mm-