Hlavním přínosem sponzora bude, vedle další podpory, pomoc zajištěním zdrojů. Také bude působit jako mluvčí celého projektu a ovlivňovat ostatní členy nejvyššího vedení. Zapamatujte si: nevyplývejte podporu sponzora pouze na taktické záležitosti, radí nám článek na webu thebalance.com.
Získejte sponzora a řekněte, co potřebujete
Má váš projekt strategický dopad? Ovlivní zákazníky nebo zvýší efektivitu interních procesů? Potom je tu dobrá šance na nalezení sponzora v nejužším vedení společnosti. Podpořte dobrou pověst svého projektu, vysvětlete, v čem role sponzora spočívá, a požádejte o pomoc. Dobrý sponzor pomůže k ještě silnějšímu pozitivnímu dopadu vašeho projektu.
Je dost možné, že se ředitel, který se ujme sponzorství vašeho projektu, nebude zcela orientovat v tom, co by měl dělat. Nejspíš totiž nebude na tuto roli proškolen. Vysvětlete proto, co potřebujete. Úloha sponzora má hlavně strategickou povahu – tato osoba by měla posilovat odpovědnost všech zúčastněných, podporovat firemní hodnoty a celému projektovému týmu poskytovat ochranu.
Zapojte sponzora projektu
Chcete-li co nejvíce využít vztah se sponzorem, musíte ho zapojit. Vytvořte si jasný komunikační protokol a pravidelně poskytujte informace o tom, jak projekt postupuje a jak řešíte případné mimořádné události. Pozvěte sponzora alespoň na některé z týmových setkání, abyste ukázali, že máte o podporu opravdový zájem.
Požádejte také o koučování – mít po ruce někoho zkušeného, kdo vám může poskytnout konstruktivní zpětnou vazbu ohledně vašeho výkonu, je vždy výhoda.
-jk-