Práce z domova může znít jako ideální řešení pro zaměstnance, kteří bydlí daleko od kanceláře nebo volají po větší flexibilitě ve svém časovém rozvrhu. Ne vždy je to však správné řešení. Kdy tedy raději nabídku práce z domova nepřijmout? Server cbsnews.com radí:
Když váš zaměstnavatel není na práci z domova připraven
Ujistěte se, že vám zaměstnavatel nabízí s možností práce z domova i odpovídající komunikační a technologickou infrastrukturu. Práce z domova vyžaduje jasné vymezování úkolů, stanovení procesů přidělování práce a také podporu z kanceláře. Poku toto chybí, můžete se brzy ocitnout v izolaci domácí kanceláře a ztratit pojem o tom, co máte dělat.
Když dáváte přednost týmové práci
Jestliže jste nejraději stále obklopeni lidmi a i ve volném čase nebo o víkendech vyhledáváte kolektivní aktivity, dobře se zamyslete. Potřebujete-li kolem sebe vidět ostatní, abyste se cítili být součástí týmu, práce z domova pro vás nebude to pravé.
Když vám jde lépe osobní komunikace než virtuální
Máte raději jednání, kdy se díváte lidem do očí přímo a nikoli přes obrazovku nebo kdy je dokonce nevidíte vůbec? Konferenční hovory a e-maily vás pak brzy vyčerpají. V takovém případě je ideální zvolit kompromis a docházet do kanceláře alespoň částečně.
Když vám chybí motivace
Upřímně si odpovězte na otázku, jak jste schopni pracovat, když vás nikdo nesleduje. Umíte si dostat motivaci sami? Je to obtížnější než si můžete myslet.
-kk-