Online chatboti budou pomáhat nakupujícím tím, že zodpoví na jejich dotazy týkající se produktu, případně jim poradí ohledně toho, jaký produkt nejlépe vyhoví jejich potřebám. Některé značky už dokonce chatboty úspěšně využily k tomu, aby zvýšily tržby.
Rozšířená realita
Rozšířená realita bude využívána nejen v showroomech pro zlepšení zákaznických zážitků v prodejně. Rozšířená realita funguje tak, že do skutečného světa, který je snímán kamerou smartphonu, vkládá další, digitální informace. To může pomoci nasimulovat obchod klidně i u zákazníka doma nebo během procházky venku.
Rozšířená realita se už používá v oblasti krásy, kde pomáhá vybrat odpovídající odstíny make-upu nebo barvy na vlasy tak, aby dobře ladily s typem pleti daného zákazníka. Zákazník nebo zákaznice tak může v reálném čase na obrazovce vidět svou vlastní tvář po aplikaci vybraného make-upu.
V budoucnu budou dále k dispozici k náhledu např. online modely nejrůznějších produktů s upravitelnými součástmi.
Čína miluje luxus
Rostoucí čínská střední třída je obrovským hnacím motorem pro celý globální trh s luxusním zbožím. Na počátku roku 2018 Čína tvořila celých 32 % celosvětových tržeb luxusního zboží. Značky, které chtějí vybudovat svůj elektronický obchod v Číně, však musí přizpůsobit svou digitální strategii specifickým čínským nákupním zvyklostem.
Čínští spotřebitelé tak například velmi často používají aplikace (například WeChat). Používají je dokonce mnohem více než internetové prohlížeče. Partnerství s existujícími aplikacemi tak může být nutností, tvrdí web business2community.com.
Online příběhy a videa
Úspěšné luxusní značky vždy vyprávěly příběhy o jedinečnosti, které jim pomáhaly získat si zákazníky. Přechod do online sféry pak někdy může být vnímán jako opuštění těchto kulis, které vytvářejí pocit exkluzivity. To však není správný pohled. Přesvědčivé (video) příběhy jsou dokonce nutností, protože při nákupu luxusních výrobků jsou zákazníci už dnes velmi silně ovlivněni tím, co viděli právě na internetu.
-jk-