Jak se vypořádat s nevhodným chováním uživatelů kapesních zařízení?

V roce 2007 prodala společnost Apple svůj stomiliontý iPod. Zařízení sice dává velké možnosti, ale jeho užívání v nevhodnou příležitost může velmi obtěžovat i urážet. Až 91 % oslovených uvádí, že se pravidelně setkávají s necitlivým používáním PDA. Jedna věc je vyrovnat se s tímto nešvarem doma nebo ve společnosti, zcela jiná situace pak nastává na pracovišti.

Jen jeden z deseti lidí s provinilcem promluví, 37 % toto chování ignoruje, 26 % dává najevo své pohoršení neverbálními způsoby a 14 % se vzdálí.

Zde je několik tipů, jak digitální hříšníky konfrontovat, aniž byste poškodili případný pracovní vztah:

- Nespoléhejte na neverbální signály. Mohou vysílat slabé a nejasné sdělení, které povede k nulové nebo defenzivní reakci. Chcete, aby viníkovi došlo, že je nevhodné jeho chování, nikoliv to vaše.

- Volte tišší tón. Mírnější oslovení méně provokuje a donutí „pachatele“, aby dával pozor, co říkáte. Také tím zajistíte větší soukromí rozhovoru. Pokud chcete nejprve zkusit neverbální kontakt, vhodný je oční kontakt, zdvořilý úsměv a naznačení, že si chcete promluvit.

- Sdělte přirozené následky jejich chování. Lidé vás spíše poslechnou, když svoji prosbu ospravedlníte. Například: „Můžete prosím přestat stahovat e-maily? Snažím se přednášet a dost mě to ruší.“

- Buďte v pohodě, ale stůjte na svém. Udržujte oční kontakt, mlčte a nechte je reagovat. Nebuďte agresivní.

- Akceptujte „ne“ a jděte dál. Pokud vás neposlechne a bude pokračovat ve své činnosti, nechte to být, pokud situace nebude pokračovat delší dobu nebo nebude přímo ohrožovat vaši bezpečnost.

-av-
Zdroj: CareerBuilder - největší americký portál s nabídkami zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje CareerBuilder