Podniky využívající mnoha kanálů
Dobrým příkladem z této skupiny je jakákoli banka, ale také společnosti v maloobchodu a pojišťovny. Pro tyto společnosti je zásadní dobrá znalost zákazníka. Musejí ho chápat, protože jedině tak mohou poznat jeho potřeby v průběhu celého jeho života a udržet si jej.
Tyto společnosti nabízejí svým zákazníkům zkušenost, která je konzistentní a stálá. Vědí moc dobře, kdo je jejich zákazník a jaké má potřeby, které je záhodno naplňovat. Proč?
Protože se svými zákazníky jsou v bezprostředním vztahu. Tyto podniky provozují mnoho kanálů, fyzických i digitálních, aby poskytovaly konzistentní zákaznickou zkušenost – to se od nich totiž očekává.
Výrobci modulárních řešení
Vzorem tohoto typu podnikání mohou být společnosti zajišťující platební služby, vysvětluje web strategy-business.com. Ty umožňují lidem platit za výrobky mnoha jiných společností.
Své koncové zákazníky vlastně moc neznají. Jejich služby a schopnosti jsou však potřebné napříč celými odvětvími. Distribuci a zkoumání zákaznických potřeb proto tito výrobci nechávají na ostatních. Na druhou stranu i oni sami musejí poskytovat inovativní a naprosto špičková řešení.
Tvůrci prostředí
Tito hráči jsou výborní v obou klíčových oblastech, které jsme zmínili na úplném začátku. Dobře znají své koncové zákazníky a také dokážou nabízet obrovské množství služeb a produktů, protože neprodávají jen své vlastní, ale i produkty mnoha jiných.
Máme zde na mysli především velké internetové obchody. Pro tyto společnosti je životně důležité neustále zdokonalovat znalosti zákazníků, přitom však musejí stejně usilovně pracovat na šíři své nabídky.
-jk-