Často je slyšet o tom, co automatizace znamená pro zákazníky a pro podobu práce jako takové. Jaký však bude v praxi mít vliv na to, jak pracují odborníci ve finančních funkcích?
Skutečná transformace je tady
Dnes se první finanční manažeři už seznamují s dopadem, které zavedení automatizovaných řešení má pro jejich týmy a jednotlivé každodenní činnosti, které tyto týmy vykonávají.
V každodenních činnostech už dnes leckde umělá inteligence ovlivňuje práci typického pracovníka ve financích.
Umělá inteligence v každodenním provozu
Článek na webu cfo.com popisuje zavedení umělé inteligence v oblasti daní. Robotické řešení bylo použito, aby vyhledalo faktury, které si vyžádají státní a daňové úřady. Počet takových požadavků stejně jako počet faktur rychle roste, proto může takový robot dost pomoct.
Vyhledání faktur pro daňové účely je pro robota dobrý úkol. Roboti mohou pracovat i mimo nejvytíženější pracovní hodiny, kdy jsou lidští pracovníci doma. Druhý den ráno potom najdou pracovníci požadované faktury a výkazy, které jsou připravené pro jejich práci.
Programy využívající umělou inteligenci mohou být také použity pro zodpovězení dotazů od kolegů. V takovém případě může být mnoho dotazů týkajících se financí zodpovězeno automatizovaným řešením. Už dnes zvládnou roboti zodpovědět základní dotazy bez jakéhokoli lidského zásahu. Ty zbývající pak mohou být eskalovány k lidským pracovníkům.
-jk-