Sedm pravidel tvrdého managementu pro tvrdé časy

Práce si dnes od člověka žádá více než kdy předtím. Neustále přicházejí nové změny, které nutí manažery chtít více nejen po podřízených, ale i sobě samých. Vzrůstá tlak na to, aby se s menším množstvím zdrojů udělalo více práce a spolu s tím i emocionální vyčerpání zaměstnanců. Tyto tvrdé časy proto vyžadují tvrdý management. Znamená to praktický, rozumný a organizovaný způsob, jak rozhodovat jednodušeji, dosahovat konzistentních čísel a zlepšovat tak celkové výsledky firem.

- Komunikujte jasně. Komunikovat je třeba neustále, komunikace však musí zároveň být jasná, výstižná, dobře načasovaná a pravdivá.

- Prosazujte těžká rozhodnutí. Složitým rozhodnutím se nevyhnete. Je třeba posbírat všechny aktuálně dostupné informace, rozhodnout a jít dál.

- Soustřeďujte se na výsledky. Tvrdý management znamená také to, že každý člověk identifikuje konkrétní výsledky v konkrétní chvíli a formuluje kroky, které je pro dosažení těchto výsledků třeba podstoupit.

- Zůstaňte flexibilní. Dnešní manažeři musejí být připraveni rychle rozhodovat a držet krok s vývojem organizace. Měli by se naučit říkat ne či pracovat s měnící se loajalitou zaměstnanců.

- Dokažte svou hodnotu pro firmu. Manažer by se měl ztotožnit s cíli své firmy, aby mohl uvnitř prokazovat společné hodnoty. Je třeba soustředit se více na to, co firmě dává než na to, kolik času tomu věnuje. Pomoci může například teleworking.

- Prosazujte spolupráci. Týmová spolupráce by měla fungovat na každé úrovni. Znamená to nové sdílení informací a nový zájem o vzdělávání a rozvoj.

- Prosazujte tvrdý management bez toho, abyste byli tvrdí lidé. Výsledků se dá dosahovat i bez toho, abyste byli tvrdí vůči podřízeným. Jde spíše o podporování morálky zaměstnanců a kroky na ochranu jejich talentu.

-kk-

Article source darwinmag.com - Magazín věnovaný informačním technologiím a managementu
Read more articles from darwinmag.com