Průvodce spoluprací pro firmy i jednotlivce

V dnešní době globalizace, outsourcingu a úzce spjatých dodavatelských řetězců se stále více hovoří o spolupráci. I když však spolupráce stojí na moderních komunikačních technologiích, nemůžeme ji s komunikací ztotožňovat. Spolupráce sestává ze dvou nebo více stran, které pracují na dosažení společného cíle. Vytvářejí tak to, čeho by individuálně nedosáhly. Charakterizují ji vztahy mezi stranami, které udávají tón partnerství.

Nejsložitější je v zásadě spolupráce s konkurenty, které se nelze vždy vyhnout. Mezi přáteli nebo v rodině již bývá situace pro spolupráci zpravidla příhodnější. Před uzavřením jakékoli spolupráce je však třeba připravit se na potenciální nebezpečí, které zahrnuje zejména:

- nedůvěru a mentalitu neuznávající nic jiného než výhru nebo prohru,
- záležitosti vlastnictví intelektuálního majetku,
- bezpečnost,
- integrační dohady.

Pak je možné mapovat nejlepší postupy a pracovat na nich.

- Vyjasněte si vzájemnou hodnotu spolupráce.
- Budujte vzájemnou důvěru.
- Poskytujte správné nástroje.
- Minimalizujte potřebu integrace systémů.
- K problémům s bezpečností se stavte čelem.

-kk-
Article source CIO.com - Internetové stránky časopisu CIO pro vedoucí pracovníky v oboru informačních technologií
Read more articles from CIO.com