Narůstá obliba "dobrovolných" benefitů

Rostoucí počet firem - malých i velkých - nabízí zaměstnancům tzv. dobrovolné benefity. Příznačný charakter těchto benefitů je, že zaměstnanci zaplatí část jejich nákladů a určité procento pak uhradí zaměstnavatel.

Firmy využívají tuto strategii pro boj o talentované pracovníky. V současné době je klíčový benefit v mnoha zemích zdravotní pojištění. To je ale tak drahé, že může zkonzumovat lví podíl rozpočtu zaměstnavatele na tento účel. Dobrovolné benefity jsou pro zaměstnavatele nenákladné a jsou lákavým osvěžením pro zaměstnance.

Michael Thompson z PricewaterhouseCoopers tvrdí, že s tím, jak firmy shledávají „běžné“ benefity stále nákladnější, zjišťují větší návratnost investic, pokud investují do dobrovolných benefitů. Zaměstnanci často neocení volné benefity, zvlášť, když je nevyužívají. Ocení ale možnost výběru dle svých potřeb. Jedněmi z nejpopulárnějších jsou dodatečné životní pojištění, pojištění automobilu nebo speciální zdravotní připojištění.

-av-
Article source Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru
Read more articles from Career Journal