Dobrý šéf musí být dobrý manipulátor

Illustration

Slovo manipulátor zní sice jako něco protiprávního, manipulace v dobrém slova smyslu se však ve firmách zcela běžně používá jako realistický a etický prostředek k motivaci zaměstnanců. Zaměstnanci se často bojí změn a právě manipulace jim může pomoci k tomu, aby udělali krok, který je podle jejich názoru riskantní. Hodnotu finanční motivace nezpochybňujeme, ale zároveň ve výše uvedených situacích je prakticky nepoužitelná. Zde je několik tipů na nefinanční motivaci zaměstnanců:

Něco neotřelého

Mohou to být drobné dárky nebo firemní večeře v dobré restauraci, případně společný výlet.

Čas

Zaměstnanci jsou ochotni podávat nadstandardní výkony, pokud vědí, že si pak budou moci vzít volno.

Spojení příjemného s užitečným

Při práci je dobré využít netradičních metod (například brainstormingu) a spojit je s relaxací (práce v přírodě).

Sláva

Každý si chce užít svých „15 minut slávy“, zejména ti podnikavější zaměstnanci. Je proto dobré je veřejně pochválit nebo jim poskytnout takovou odměnu, která by jim zajistila respekt u kolegů (například prestižní parkovací místo).

Article source Bloomberg Businessweek - U.S. business magazine and website
Read more articles from Bloomberg Businessweek