Umělá inteligence již přináší skutečnou hodnotu energetickým společnostem

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Vytisknout

Umělá inteligence se již dnes používá k získání reálných a dalekosáhlých výhod v reálném životě. Společnosti, které zavádějí nové technologie jako první, tak mohou získat značné zisky. Velké objemy dat dnes shromažďuje mnoho zařízení zapojených v síti – od webových stránek až po senzory na turbínách.

Maloobchodníci už zavedli roboty v rámci provozu ve velkých skladech, výrobci aut zase navrhují autonomní vozidla a i v odvětví energetiky je už umělá inteligence využívána pro dosažení přesnějších předpovědí poptávky po elektřině.

Konzultantská společnost McKinsey pojmenovala hlavní oblasti, ve kterých moderní technologie přinášejí hodnotu a úspory v energetickém průmyslu. Základem tohoto seznamu je nedávno zpracovaná analýza Artificial intelligence: The next digital frontier? (Umělá inteligence: Další digitální hranice?)

  • Díky umělé inteligenci můžeme vytvořit chytřejší rozvodnou síť a snížit tak potřebu dalších elektráren.
  • Senzory a strojové učení umožňují rychlé přizpůsobení aktuálním podmínkám (např. při změně větru). Výroba je tak maximálně efektivní.
  • Špičky v nabídce i v poptávce po elektřině jsou pomocí strojového učení lépe předvídatelné.
  • Inteligentní přenosové sítě a strojové učení také pomáhají energetickou síť lépe spravovat a optimalizovat její zatížení.
  • Malí roboti a drony jsou nasazovány pro hledání defektů a umožňují předvídat, kde rozvodová síť v blízké době selže. Tímto způsobem je možné kontrolovat rozvodovou síť a další zařízení bez nutnosti přerušit výrobu.
  • Technici, kteří stále zůstanou zaměstnáni, budou spíše vymýšlet řešení problémů, než že by kontrolovali zařízení podniku.
  • Pracovníci v terénu budou využívat aktuální informace dostupné v reálném čase. Jejich reakce na problémy tak budou rychlejší, výpadky budou řešeny rychleji a budou kratší.
  • Call centra budou automatizována pomocí virtuálních operátorů. Volající zákazníci budou navíc automaticky přesměrováni v závislosti na své klientské historii.
  • Služby budou nabízeny na základě dobré znalosti spotřeby, počasí a dalších relevantních faktorů.

-jk-

Zdroj: McKinsey & Company - přední mezinárodní společnost poskytující manažerské poradenství
Zobrazit přehled článků ze zdroje McKinsey & Company

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace