Fatal mistakes in leadership

Fatální chyby při vedení lidí

Do you want to lead people in a sustainable way, inspire your team, anticipate problems, and further develop your career? This article looks at the most common and destructive leadership mistakes you should avoid.

Poor communication

According to Leadership Now, the most common mistake in leadership is poor communication. It is not enough for a manager to have only the necessary hard skills; they must above all be an excellent communicator, capable of maintaining relationships with subordinates, and introducing a transparent and effective communication system within the team.

Favouritism and prejudice

A good manager must treat everyone equally. If the manager shows signs of prejudice, favouritism or unfounded aversion towards certain employees, it can totally destroy the relationship between manager and subordinates.

Lack of honesty and loss of trust

A manager must be able to deal with their team transparently and thus gain their long-term trust. If a manager does not keep their word, or is not honest with team members, respect and trust go out of the window.

Lack of preparation and ignoring risks

Managerial qualities are most apparent in a crisis, for which managers should always prepare. A good manager does not lose sight of risks even if the team is doing well; a inability or unwillingness to have crisis scenarios ready is a fatal mistake on their part.

Burnout and loss of interest

If a manager loses motivation, ceases to be interested in the given product or team, or even suffers burnout, the productivity of the team as a whole is always seriously damaged too.



-mm-

    Fatální chyby při vedení lidí

    Chcete vést lidi udržitelným způsobem, inspirovat svůj tým, předejít problémům a dál se kariérně posouvat? V tomto článku se podíváme na nejčastější a zároveň nejdestruktivnější chyby, které můžete při vedení lidí udělat a kterým byste se měli vyhnout.

    Špatná komunikace

    Podle Leadership Now je nejčastější chybou při vedení týmu špatná komunikace. Nestačí totiž, když má manažer potřebné tvrdé dovednosti – musí být především skvělým komunikátorem, musí být schopen s podřízenými navázat vztah a zavést transparentní a efektivní systém komunikace i v rámci týmu.

    Nadržování a předsudky

    Dobrý manažer musí měřit vždy stejným metrem. Pokud se u něj projevují předsudky, nadržování nebo neopodstatněná averze vůči určitým pracovníkům, může to totálně rozbít vztah mezi manažerem a jeho podřízenými.

    Absence upřímnosti a ztráta důvěry

    Manažer musí se svým týmem jednat transparentně a získat si tak jeho dlouhodobou důvěru. Pokud manažer nedodržuje slovo a není vůči podřízeným upřímný, respekt i jakákoliv důvěra jsou ty tam.

    Nepřipravenost a ignorování rizik

    Kvality manažera se poznají především během krize, na kterou by se měl manažer vždy připravovat. Kvalitní manažer neztrácí z dohledu rizika i v době, kdy se týmu daří, a neschopnost nebo neochota mít připravené krizové scénáře je na jeho straně fatální chybou.

    Vyhoření a ztráta zájmu

    Jestliže sám vedoucí ztratí takříkajíc „drive“, přestane se o daný produkt nebo tým zajímat, případně dokonce rovnou vyhoří, vždy tím nesmírně upadne i produktivita celého týmu.



    -mm-

    Zdroj: Leadership Now - web věnovaný široké škále aspektů leadershipu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Leadership Now
    Štítky: Leadership