Five tips on being both a well-liked and respected boss

5 tipů, jak být oblíbeným, ale zároveň respektovaným vedoucím

A truly good and inspiring leader must be able to balance many seemingly contradictory traits. They must be calm, yet decisive; they must be liked by their subordinates and able to communicate with them in such a way that team members regard them as a colleague on the same level. But at the same time the manager must also be respected by their subordinates. This article looks at how you too can be a well-liked and respected leader.

These tips were published by ZenBusiness.com.

Do not try to pretend anything

First of all, you must be honest with your employees and not try to pretend anything. Do not pretend to be someone you are not; be your true self - of course, within certain limits. People can easily sense if someone is pretentious and if you want to earn the respect of your team members, they must see you are not pretending anything.

Own up to your mistakes

A likeable trait that will make others see you as an authentic human being is the ability to admit to having made a mistake. Do not try to be an unerring genius; admit to your own mistakes and use them as an opportunity to show employees how mistakes can be used in a constructive way.

Do not make decisions based on emotions

We tend to base our decisions on intuition and emotions, especially in stressful and mentally challenging situations. A good leader, however, should always be able to keep their cool and build the reputation of a respected person by making rational decisions at all times.

Define and clearly communicate boundaries

Friendship, humour and a personal approach at the workplace does have its limits. In order for employees to feel comfortable at work and know the limits when communicating with you and their colleagues, you need to establish clear boundaries that will prevent misunderstandings from happening.

Do not try to be everyone's friend at all costs

It is only natural that some people just do not get along on a personal level. Don't worry if you fail to establish a relationship on a friendly and personal level with some of your employees. Just be professional, and do not try too hard to be liked by each and every team member.

 

-mm-

    5 tipů, jak být oblíbeným, ale zároveň respektovaným vedoucím

    Skutečně dobrý a inspirativní lídr musí umět vyvážit řadu zdánlivě až protichůdných vlastností. Musí být klidný, ale rozhodný. Musí být oblíbený a musí umět s podřízenými komunikovat tak, aby ho brali jako plnohodnotného člena týmu na víceméně stejné úrovni, jako jsou oni, ale zároveň musí mít daný manažer u svých podřízených respekt. V tomto článku se podíváme na to, jak i vy můžete být oblíbeným, ale zároveň respektovaným lídrem.

    Tyto tipy uveřejnil server ZenBusiness.com.

    Nesnažte se před podřízenými něco předstírat

    V prvé řadě je nutné být ke svým podřízeným upřímní a nesnažit se něco předstírat. Nehrajte si na někoho, kdo nejste, a v určitých mezích buďte své skutečné, autentické já. Lidé vycítí, pokud někdo něco předstírá, a pokud chcete získat respekt svých podřízených, musí vidět, že si na nic nehrajete.

    Stavte se čelem k vlastním chybám

    Sympatickou vlastností, díky které vás vaši podřízení budou vnímat jako autentickou lidskou bytost, je schopnost přiznat vlastní chybu. Nesnažte se hrát si na neomylného génia, stavte se čelem k vlastním chybám a využijte je jako příležitost ukázat svým podřízeným, že i s chybami lze pracovat konstruktivně.

    Nerozhodujte se na základě svých emocí

    Ve stresových a psychicky náročných situacích máme tendenci se rozhodovat na základě intuice a emocí. Dobrý vedoucí by ale měl být schopný si vždy zachovat chladnou hlavu a vybudovat si u podřízených přirozený respekt tím, že se za každých okolností rozhoduje racionálně.

    Definujte a jasně komunikujte hranice

    I kamarádství, humor a osobní přístup na pracovišti mají své hranice. Aby se pracovníci na pracovišti cítili komfortně a aby věděli, co si mohou při komunikaci s vámi i s kolegy dovolit a co už je naopak za hranou, musíte vytyčit jasné hranice, které předejdou případným nedorozuměním.

    Nesnažte se být za každou cenu kamarádem všech

    Je zcela přirozené, že někteří lidé si prostě lidsky ne úplně sednou. Netrapte se tím, když nenavážete s některým z podřízených vztah na vyloženě osobní a přátelské úrovni. Chovejte se profesionálně a nesnažte se za každou cenu vnutit do přízně všech svých jednotlivých podřízených.

     

    -mm-

     

    Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How
    Štítky: Leadership