The four most common managerial mistakes that lead to employees leaving

4 nejčastější manažerské chyby, které podřízeného dovedou až k výpovědi

Employee surveys, both in the Czech Republic and abroad, repeatedly show that the role of a manager is crucial to worker satisfaction. If the manager is incompetent, behaves inappropriately, fails to enthuse subordinates, is unsupportive or even has an outright conflict with them, these situations often make employees go so far as to leave their job. What are the most fatal mistakes managers make? Here are the four most crucial ones that can easily result in a subordinate resigning.

This text is based on an article on the McKinsey & Company website.

Breaking promises

While the relationship between manager and subordinate is primarily professional, it is still largely based on mutual trust. A manager must not, under any circumstances, trample on that trust - for example by promising the subordinate a salary increase after a certain period of time or after meeting specific conditions, but in the end, despite all this, not enabling the rise to happen.

Unequal treatment of subordinates

Employees resent injustice, especially when it is aimed at them personally. So if they see their manager has a favourite subordinate, or measures different people by different standards, it leads to deep and very serious frustration.

Micromanagement

One of the most unpleasant feelings one can experience at work is the boss constantly breathing down one's neck and watching one's every move. Micromanagement is thus one of the fatal mistakes employees do not forgive. Those employees who for some reason tolerate it end up so paranoid and so afraid to make any mistake that it completely kills the creative and innovative potential of the entire team.

Preventing employee development

Employee training and development have become virtually automatic. However, some people still cling to the idea that a worker who is going through training without making money for the company at the given time cannot be tolerated. If a manager does not support the development of their employees, allow them to educate themselves, or even outright prevents them from self-developing, then it should come as no surprise that ambitious, skilled workers will leave the team.



-mm-

    4 nejčastější manažerské chyby, které podřízeného dovedou až k výpovědi

    Průzkumy mezi zaměstnanci v tuzemsku i v zahraničí opakovaně ukazují, že osoba vedoucího hraje ve spokojenosti pracovníka zcela klíčovou roli. A že pokud je manažer neschopný, chová se nevhodně, neumí podřízeného nadchnout, zkrátka mu není nijak oporou nebo má s podřízeným dokonce vyložený konflikt, je to často jeden z důvodů, proč se dotyčný zaměstnanec rozhodne podat výpověď. Jaké jsou ty nejfatálnější chyby, které manažeři mohou udělat? Zde jsou čtyři nejzásadnější, které snadno mohou podřízeného dovést až k podání výpovědi.

    Tento text vychází ze článku na webu McKinsey & Company.

    Neplnění slibů

    I když je vztah mezi manažerem a podřízeným především profesionální, i tak je do velké míry založen na vzájemné důvěře. A manažer nesmí za žádných okolností tuto důvěru pošlapávat. Třeba tím, že by podřízenému sliboval zvýšení platu po určitém čase nebo po splnění konkrétních podmínek, ale nakonec by i přes to všechno zvýšení platu pracovníkovi neumožnil.

    Nerovné zacházení s podřízenými

    Zaměstnanci nesnáší nespravedlnost. Především, když se týká jich samotných. Když tedy vidí, že jejich nadřízený má nějakého oblíbence, případně že měří různým lidem různým metrem, vede to u nich k hluboké a velmi závažné frustraci.

    Mikro-management

    V práci snad neexistuje méně příjemná věc, než je šéf, který vám neustále dýchá za krk a hlídá každý váš krok. Mikro-management je proto jeden z fatálních hříchů, který zaměstnanci neodpouští. A ti, kteří ho z nějakého důvodu tolerují, jsou nakonec tak paranoidní a tak se bojí udělat jakoukoliv chybu, že se tím zcela ubije kreativní a inovační potenciál celého týmu.

    Zamezení rozvoje pracovníka

    Vzdělávání pracovníků a jejich rozvoj jsou dnes již téměř samozřejmostí. Někde se ale stále ještě drží představa, že pracovník, který se vzdělává a nevydělává v danou chvíli firmě žádné peníze, se vlastně nevyplácí. Pokud manažer nepodporuje rozvoj pracovníků, neumožňuje jim se vzdělávat či jim dokonce v seberozvoji vyloženě brání, nemůže se pak divit, že mu ambiciózní, šikovní pracovníci budou z týmu hromadně odcházet.



    -mm-

    Zdroj: McKinsey & Company - přední mezinárodní společnost poskytující manažerské poradenství
    Zobrazit přehled článků ze zdroje McKinsey & Company
    Štítky: Leadership