Seven soft skills no successful manager can do without

Sedm měkkých dovedností, bez kterých se úspěšní manažeři neobejdou

Truly successful team leaders are not only experts in their respective fields but, more importantly, they possess soft skills which enable them to communicate effectively, collaborate within a team, and inspire subordinates. Here are seven soft skills every successful manager cannot do without.

This list was published by the The Muse website.

Mental resilience

Every good manager must be mentally resilient. They cannot collapse under various pressures, but should serve as a source of strength for their subordinates during difficult times.

Patience

Change cannot be implemented overnight; even the best leadership brings transformation gradually, step by step. So a manager needs to be patient and not expect miracles from subordinates in a short space of time.

Creativity

This does not mean that managers should know how to paint, write poetry or dance. However, they should be able to approach problems from multiple perspectives and come up with original solutions.

Empathy

A manager must be able to empathise with their subordinates and, when dealing with them, willing to set aside their own ego.

Communication skills

Even the most knowledgeable and competent expert can never be an outstanding leader if they lack the essential skill of communication, something every manager must rely on daily when leading a team.

Enthusiasm for their work

An excellent manager must also possess a certain level of enthusiasm for what they do. Without it, and without passing that enthusiasm on to their team, they cannot expect their subordinates to be passionate about their own work.

Flexibility

An ideal manager must not be overly conservative. They should be prepared to accept change and adapt flexibly to new conditions as required by constant shifts in society, the labour market, and most business sectors.

 

-mm-

    Sedm měkkých dovedností, bez kterých se úspěšní manažeři neobejdou

    Skutečně úspěšní týmoví vedoucí jsou nejen skvělými odborníky ve svém oboru, ale především disponují měkkými dovednostmi, které je předurčují k efektivní komunikaci, k týmové spolupráci a k inspirování svých podřízených. Zde je sedm měkkých dovedností, bez kterých se žádný úspěšný manažer neobejde.

    Tento seznam uveřejnil web The Muse.

    Psychická odolnost

    Každý dobrý manažer musí být psychicky odolný. Nesmí se zhroutit pod nejrůznějšími tlaky a musí být oporou svým podřízeným v těžkých chvílích.

    Trpělivost

    Změny nejdou dělat ze dne na den a i sebelepší leadership přináší změny pozvolna a postupně. Manažer proto musí být trpělivý a nesmí od svých podřízených očekávat zázraky v krátkém čase.

    Kreativita

    Tím se nemyslí, že by manažeři museli umět malovat, psát básně nebo tancovat. Měli by ale být schopni se na problémy dívat z více úhlů pohledů a přicházet s originálními řešeními.

    Empatie

    Manažer se musí umět vcítit do svých podřízených a při jednání s nimi tak trochu upozadit své ego.

    Komunikační dovednosti

    Sebevětší znalec a odborník nikdy nemůže být skvělým vedoucím, pokud mu chybí to základní – a sice komunikační dovednosti, které každý manažer při vedení týmu využívá dennodenně.

    Nadšení do své práce

    Skvělému manažerovi nesmí chybět ani určité nadšení do toho, co dělá. Protože pokud by takové nadšení neměl a nepředával podřízeným, nemůže očekávat, že oni ze své práce nadšení budou.

    Flexibilita

    Ideální manažer nesmí být příliš konzervativní. Musí být připraven přijímat změny a přizpůsobovat se flexibilně novým pořádkům tak, jak to vyžadují neustále změny ve společnosti, na trhu práce i ve většině oborů podnikání.

     

    -mm-

    Zdroj: The Muse - americký web s tipy pro rozvoj kariéry a dlouhodobý profesionální růst
    Zobrazit přehled článků ze zdroje The Muse
    Štítky: Leadership