Čeští exportéři nás nejčastěji oslovují při hledání zahraničního obchodního partnera

Rozhovor s Milanem Rážem, ředitelem sekce Služeb pro exportéry, a Monikou Dostálovou, vedoucí Exportního vzdělávání agentury CzechTrade

Česká agentura na podporu obchodu CzechTrade působí na domácím trhu od roku 1997. Za jakým účelem vznikla a kam se za tu dobu posunula?

M. R.: Agentura CzechTrade je národní proexportní organizací, která vznikla z rozhodnutí Ministerstva průmyslu a obchodu. Podnětem k založení v době tehdejší ekonomické krize byla především chybějící podpora státu českým firmám na zahraničních trzích po zrušení Ministerstva zahraničního obchodu. Naším cílem byla tedy od počátku podpora rozvoje mezinárodního trhu a vzájemné spolupráce mezi českými a zahraničními subjekty ve snaze usnadnit firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií pro vlastní export zboží a služeb, zjednodušit přístup na tamní trh a všeobecně podpořit jejich další rozvojové aktivity v zahraničí.

Milan Ráž, CzechTrade

Do you want to read the whole article?
Get a subscription for free or from CZK 58 per month

For companies, the subscription costs from CZK 1,490 per year plus VAT. For private persons and self-employed persons for CZK 690 per year, including VAT.

Attention: Special Offer, by the end of the year use the offer for 30 days for CZK 149. However, you can also get the subscription for free.

Don't know how to proceed? See the complete subscription terms or contact us.