Změny v GLAMI: Kešelák na pozici CEO a nový fond s investicí 5 milionů eur

Novým CEO největšího módního vyhledávače v Evropě je Ján Kešelák, který už pět let spoluurčuje směr GLAMI. Nejprve jako šéf expanze do Řecka, adriatických zemí a Pobaltí a v posledním roce také jako Chief Revenue Officer. Jeho úkolem bude dotáhnout transformaci společnosti v přední platformu objevování módy založenou na hyper-personalizaci a umělé inteligenci. Zakladatel GLAMI a stávající partner investiční skupiny Miton Tomáš Hodboď pak postupuje do čela nově založeného fondu GLAMI Ventures. Plánuje investovat do firem, které usnadňují objevování produktů online, ale i těch využívajících umělou inteligenci v e-commerce.

Ján Kešelák, GLAMI

Nový CEO dokončí integraci italského Stilea

Obměna vedení koresponduje s krátkodobou a dlouhodobou vizí módního vyhledávače, jíž je v blízkém horizontu úspěšně dovršit integraci italského Stileo. Strategického hráče s 30členným týmem akvírovalo GLAMI letos na jaře a právě Kešelák se začlenění v rámci rozvoje marketingových a obchodních týmů věnoval. Má navíc zkušenost s předchozí expanzí GLAMI do sedmi zemí včetně Chorvatska, Slovinska a Pobaltí a jako bývalý Chief Revenue Officer má nakročeno dotáhnout GLAMI k úspěšnému poslednímu kvartálu i přes veškeré výzvy, které rok 2022 e-commerce přináší. „Jsem naprosto přesvědčen, že Janko dokáže GLAMI k vytyčené vizi dovést,” doplňuje Hodboď.

GLAMI jako technologický lídr v oblasti módy

Dlouhodobě pak oba kroky, jak jmenování Kešeláka, tak založení investičního fondu, vykreslují vizi GLAMI na příštích pět let. Chceme zrychlit transformaci z vyhledávače, jak ho znáte nyní, v platformu pro objevování módy, založenou na umělé inteligenci (AI) a špičkovém strojovém učení, které si tvoříme sami,” přibližuje Kešelák. Na stávajících trzích plánuje GLAMI posílit své postavení i týmy. Chce si i v dalších letech držet pozici nejnavštěvovanějšího módního webu ve střední Evropě. Už nyní platí za inovátora v rámci začleňování AI do e-commerce. Automatické tagování a kategorizace produktů, zobrazování podobného zboží a personalizace nabídky, to jsou všechno funkce, pro které jsme v GLAMI vyvinuli vlastní řešení. Takže už dnes poskytují každému uživateli jedinečný zážitek z využívání naší platformy,” vysvětluje Kešelák.

GLAMI Ventures zainvestuje firmy, které díky AI zefektivňují e-commerce

Role GLAMI Ventures přitom bude v celé roadmapě stěžejní. Sem také směřují další kroky dosavadního šéfa Tomáše Hodbodě. „Podpoře GLAMI se nadále budu věnovat z role člena boardu, zároveň budu pomáhat s hledáním strategických a investičních projektů v GLAMI Ventures,” vysvětluje končící CEO a zakladatel GLAMI Tomáš Hodboď, který zároveň pokračuje ve svých aktivitách v investiční skupině Miton. Fond, který má pro první rok vyhrazeno 5 milionů eur, má za cíl rozvíjet oblast umělé inteligence v e-commerce, podpořit projekty, které usnadňují výběr a nákup produktů v online nakupování nebo projekty zabývající se cirkulární ekonomikou. „GLAMI je dnes schopné generovat zisk, který můžeme používat na dlouhodobé sázky. Investičně můžeme podporovat nejen projekty z oblasti product discovery zaměřené na koncového zákazníka, ale i rozšířit svůj záběr o technologie a software, který pomáhá rozvíjet celý ekosystém. Aktuálně se díváme například na příležitosti v oblasti cirkulární ekonomiky, B2B e-commerce či AI SaaS firem,” naznačuje Hodboď.