Safetica se připravuje na SaaS. Společnost posílí Jiří Matouch z vedení obchodního oddělení Avastu

Mladá technologická společnost Safetica, která je globálním odborníkem v oblasti ochrany dat (DLP) ve 120 zemích světa, posiluje svůj management. Na pozici chief sales officer (CSO) přichází Jiří Matouch (45 let), bývalý ředitel EMEA Inside Sales Avast Business. Safetica tak do svých řad získává ředitele obchodu se zkušenostmi v oblasti cybersecurity. Nového CSO čeká výzva v podobě spuštění DLP produktů v novém SaaS modelu v průběhu tohoto roku. Nový software se přesune do cloudu, čímž se zjednoduší implementace a díky fungování na bázi předplatného se zvýší i jeho dostupnost. Safetica i nadále hledá další seniory, kteří by posílili její tým.

Jiří Matouch, Safetica

Jiří Matouch přichází jako CSO do společnosti Safetica po svém působení na pozici obchodního ředitele ve společnosti Avast Business, kde měl na starosti nově vznikající interní obchodní organizaci působící v oblasti EMEA, tedy v Evropě, Africe a na Středním východě. Na stejném trhu pracoval i jako ředitel obchodu a business developmentu ve společnosti CA Technologies, která je taktéž činná v oblasti cybersecurity. Další zkušenosti z IT získal Jiří Matouch ve společnosti Hewlett-Packard, kde působil na pozicích obchodního ředitele a ředitele business developmentu ve střední Evropě.

Safetica je jedním z budoucích lídrů na poli bezpečnosti s globálním působením ve 120 zemích světa a její přístup k ochraně dat i k zákazníkům skutečně obdivuji. Přitom se stále jedná o mladou technologickou firmu s malým a nadšeným týmem. Věřím, že do něj zapadnu, a těším se, že zde využiji všechny své obchodní zkušenosti ze svých předchozích angažmá, abych Safetice pomohl v další fázi jejího rychlého rozvoje,“ komentuje svůj nástup nový CSO Jiří Matouch, který má pověst schopného manažera i mentora a kouče pro své kolegy.

Safetica nově nabídne i SaaS model

Safetica svým klientům poskytuje hned několik služeb. Tou základní je audit stávajících bezpečnostních systémů, které odhalují slabiny a potenciální rizika v nakládání s cennými daty. Hlavním produktem Safeticy je pak software pro koncová i cloudová zařízení, který aktivně zabraňuje únikům. Safetica plánuje spuštění i nového SaaS modelu pro své produkty, který bude fungovat vedle dosavadního on-premise řešení. Obchodní model SaaS (Software-as-a-Service) spočívá v tom, že daný software funguje v rámci sítě poskytovatele a zákazník za jeho využívání platí na bázi předplatného. Takové řešení nabízí výhody zejména v rychlosti implementace, protože nejsou nutné žádné instalace a produkt je možné hned začít využívat. Příchod SaaS bude hlavní výzvou, která letos Jiřího Matoucha coby CSO čeká.

SaaS model pro Safeticu dává obrovský smysl. Mnoho klientů může odrazovat vysoká počáteční investice, která je často pro kvalitní bezpečnostní technologie nutná. SaaS model jim v tomto vychází vstříc, cash flow společnosti neohrozí vysoká investice a na naši ochranu dat tak dosáhne více zákazníků a menších společností. Zároveň nám tento model vyhovuje i z pohledu snadnosti implementace, updatů či podpory,“ vysvětluje příchod nového obchodního modelu Jiří Matouch.

O společnosti Safetica

Safetica je mladá technologická společnost z Brna, která poskytuje komplexní ochranu před ztrátou dat (data loss prevention) klientům ve více než 120 zemích světa. Její platforma zajišťuje důkladnou ochranu dat i v době nutného vzdáleného přístupu ze soukromých zařízení, která se v důsledku nutné práce z domova využívají častěji než kdy dříve. Únik citlivých dat vyjde firmy průměrně na tři a čtvrt milionu eur. Safetica chrání cenná data před chybami i zlým úmyslem (insider threat protection), odhaluje potenciální rizika a aktivně předchází únikům. Zároveň se jedná o řešení s jednoduchou implementací do stávajících bezpečnostních systémů v řádu hodin a bez zbytečné zátěže pro zaměstnance, která by snižovala efektivitu jejich práce. Safetica také edukuje firmy i zaměstnance v (ne)bezpečné práci s daty, jako je například sdílení citlivých interních dokumentů přes externí sdílecí služby. Klientům pomáhá vycházet vstříc zákonným požadavkům na ochranu dat, jako je například GDPR.

Safetica vznikla v roce 2007 a na globálním trhu působí od roku 2012. Stojí za ní tým českých specialistů na bezpečnost, který posbíral celou řadu ocenění. V roce 2019 se Safetica umístila v žebříčku Red Herring TOP 100 Europe Awards 2019, je vítězem Computer Weekly Awards for Security a finalistou řady dalších cen pro špičkové technologické a bezpečnostní společnosti. Mezi její klienty patří Bauhaus, DPD, BMW Invelt, ALD Automotive, Jablotron, Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) a řada dalších společností všech typů. Safetica je členem globální iniciativy Cybersecurity Tech Accord, která má za cíl zvyšovat kyberbezpečnost posilováním spolupráce mezi globálními technologickými společnostmi.