Michal Kročil je novým CRO, CFO a jednatelem Skip Pay. Přichází zúročit 18 let zkušeností ve financích, podpořit Skip Pay v dalším růstu a navigovat ho k černým číslům

Na pozici CFO, CRO a jednatele nastupuje Michal Kročil. Přichází v době, kdy je Skip Pay v cílové rovince řízení o licenci platební instituce od ČNB. Přináší s sebou bezmála dvě dekády zkušeností, mimo jiné i od někdejšího konkurenta Skip Pay – platformy Twisto. Jeho hlavní misí je zajistit, aby se Skip Pay nad rámec skvělého produktu pro zákazníky stal i službou, která doručuje silné výsledky svým akcionářům z ČSOB. Dosáhnout toho chce nejen zdokonalením procesů řízení rizik, ale také důrazem na jednotkovou ekonomiku a efektivním řízením portfolia.

Michal Kročil, Skip Pay

Michal Kročil má ve finančním sektoru dlouholetou praxi. První dovednosti v řízení rizik sbíral v České spořitelně, kde působil v oddělení vývoje prediktivních modelů. Velkou dávku zkušeností pak absorboval v dynamickém startupovém prostředí. Posledních téměř deset let se podílel na budování již zmiňovaného Twista – brandu, který v Česku nastartoval éru BNPL. A právě dekádu zkušeností z Twisto, které od „garážové firmy“ dorostlo až ke dvou a půlmiliardovému prodeji, nyní zúročí ve Skip Pay.

Do Skip Pay přichází Michal Kročil jako supermanažer, který skloubí kompetence CRO, CFO a jednatele. Bude tak odpovědný za řízení široké palety rizik, soulad s regulatorními požadavky a také za finanční zdraví instituce. Skip Pay skrze rozšíření licence demonstruje nejen svoji ambici etablovat se jako masově využívaná služba v Česku, ale také chuť zamířit na další evropské trhy. Vysoká kompetence v oblasti řízení rizik tak bude pro Skip Pay kritická nejen pro probíhající licenční řízení a pro splnění nových regulatorních požadavků v oblasti kyberbezpečnosti, ale i pro dlouhodobou vizi společnosti poskytovat produkty s péčí řádného a zodpovědného věřitele.

Potřeby trhu se mění – stále více zákazníků využívá BNPL jako platebního nástroje první volby. A my jim chceme být tím nejlepším partnerem – nejen je ochránit před některými nástrahami nakupování na internetu, ale umožnit, aby všechny jejich každodenní transakce byly hladké, chytré a efektivní. Tím, že našim uživatelům zodpovědně pomáháme řídit jejich cash flow, přispíváme k jejich finančnímu zdraví,“ vysvětluje Michal Kročil. „Právě proto náš unikátní algoritmus vyhodnotí každého klienta zvlášť a poskytne mu k čerpání právě tolik prostředků, kolik je pro něj vhodné a bezpečné. Mou misí je dovést Skip Pay skrze novou licenci a efektivní růst až k černým číslům. Na této cestě nám bude oporou nejen skvělý scoringový systém, ale také etické hodnoty, na kterých Skip Pay stavíme jak pro naše zákazníky, tak i pro naše zaměstnance.“

Michal Kročil přichází do Skip Pay v době, kdy se česká e-commerce opět nadechuje po hubených letech vysoké inflace a má znovu potenciál vydat se vstříc pandemickým číslům. Českým zákazníkům už ale zřejmě zůstane cenová senzitivita.

I když počet českých e-shopů v loňském roce klesl, lidé nakupují online stále více – jen už tolik ne v Česku. Čeští obchodníci tak potřebují konkurovat nejen cenou, ale i lepšími službami. Čeští zákazníci jsou poměrně opatrní – proto si tu v minulosti získala takovou oblibu dobírka. BNPL s ještě silnější ochranou a při nižších nákladech kupujícího i obchodníka je dalším vývojovým stupněm bezpečných plateb,“ říká Michal Kročil. „BNPL však stále potřebuje překonat určitou negativní konotaci kreditu – a to nejen v Česku, ale v celém regionu CEE. Ve chvíli, kdy poskytovatel BNPL prokáže, že jeho služby jsou pro klienty zdravé a prospěšné, může vyplnit nemalé mezery, které na trhu jsou – jako například nízká penetrace kreditních karet. A Skip Pay je právě na této misi připraven uspět.“