Marek Beran si ve Sloneeku bere na starost růst tržeb, přichází se zkušenostmi z Rossumu a CloudTalku

Pozici chief revenue officer v HRIS start-upu Sloneek, který se ve firmách zaměřuje na digitalizaci, automatizaci a analýzu personální agendy a HR procesů, nově obsadil Marek Beran (36). Jeho cíl je jasný – udělat ze Sloneeka evropské TOP 3 řešení a stát se jedním z technologických leaderů v oboru HR – například s novými funkcemi, které do praxe personalistů efektivně zavádí umělou inteligenci. Opřít se bude moci o zkušenosti spojené s řízeném růstu celé řady mezinárodních technologických projektů.

Marek Beran, SLONEEK

Kariéru zahajoval na analytických a konzultantských pozicích v McKinsey a PwC, následně byl zodpovědný za strategické směřování a obchod start-upu Rossum, jednoho z lídrů pro digitalizaci a řízení „papírové“ agendy. Od roku 2019 se pak staral o obchod v globálním start-upu CloudTalk, který po technologické, procesní i analytické stránce redefinoval práci call center. Právě tady se mu podařilo z řadového hráče udělat firmu s více než 250 miliony korun obratu.

Pod novou pozicí Marka Berana se sloučí manažerské kompetence, které se přímo podílejí na tržbách a růstu. Spolu s jednotlivými odděleními a jejich manažery tedy bude nastavovat cíle a kontrolovat klíčové parametry v oblasti marketingu, obchodu nebo správy zákaznického portfolia – tedy customer care a celkové ekonomiky klientské báze. Využít chce především svoje zkušenosti se škálováním a rychlým růstem v oblasti B2B SaaS společností, jako byl již zmiňovaný Rossum nebo CloudTalk.

Můj cíl je jednoduchý – dostat Sloneeka mezi top 3 HR systémy v Evropě. Máme k tomu ty nejlepší dispozice: nepřestáváme reinvestovat peníze do vývoje, implementujeme každý kvartál nové zásadní funkce v úzké vazbě na skutečné problémy firem a investujeme i do zcela nových oblastí, jako je například umělá inteligence,“ zmiňuje Marek Beran, nový CRO Sloneek. „Chceme být jednoznačnými leadery změny pro celý obor, který na ni již delší dobu čeká.“

Personalisté čekají na ty, kteří dokážou doručit digitální změnu

Celý obor HR v současnosti prochází velkými změnami – a to jak v Česku, tak ve světě. Lepší práce s daty díky platformám, jako je Sloneek, je zároveň odpovědí na řadu aktuálních výzev: datová analytika totiž umožní efektivnější využívání kapacity zaměstnanců, schopností a talentu jednotlivých týmů, investovat cíleně do jejich rozvoje nebo podpořit jejich transformaci. Do té jsou firmy tlačené nejen ekonomickou situací, ale především novými technologickými možnostmi.

Ve světě proto roste poptávka po řešeních, která by dokázala – například s přispěním umělé inteligence – efektivně vytvářet „digitální dvojčata“ jednotlivých pracovníků. A to nejen na úrovni jejich osobních dat, ale i konkrétních schopností, zkušeností nebo dokonce motivace.

„Právě na to se se Sloneekem chceme v současnosti zaměřit. Od letošního roku ve velkém investujeme právě do rozvoje AI. První vlaštovku v podobě AI asistenta, který dokáže automatizovat řadu úkonů běžné HR agendy, spouštíme právě nyní,“ zmiňuje Marek Beran. „Do budoucna by měl být právě Sloneek nástrojem, který jako první dokáže s pomocí technologií veškeré údaje o týmech převést do srozumitelných analytických grafů pro vedení společností. A na mně a mém týmu nyní bude prosadit se s touto inovací především u velkých globálních klientů.“

Polovina nových klientů Sloneeka je již ze světa

Sloneek v současnosti využívá více než 300 firem s více než 13 tisíci zaměstnanci. V současnosti roste měsíčně 30 % tempem a polovinu nových klientů již získává za hranicemi Česka.

„Cesta do světa je pro nás přirozeným pokračování dosavadní snahy. Ukazuje se, že řešení, jaké máme my, na globálním trhu chybí. Nadále dostáváme zpětnou vazbu, že jsme jedni z mála, kteří dokáží modelovat naše funkce na základě toho, co trh a firmy na něm opravdu potřebují,“ zmiňuje Filip Lukáč, spoluzakladatel a CEO start-upu Sloneek. „Díky Markovi a jeho zkušenostem teď dokážeme tyto přednosti zhodnotit opravu na plno.“

Sloneek je start-up, který vyvíjí all-in-one HR systém k elektronické správě personální agendy. Mezi jeho klienty v současnosti patří společnosti jako online autotržiště Carvago, online účetní systém Trivi, logistický start-up Balikobot.cz nebo realitní společnost Knight Frank. Na svůj rozvoj Sloneek v minulosti obdržel investici ve výši téměř 1,5 milionu eur od slovenského venture kapitálového fondu Vision Ventures a české investiční společnosti Presto Ventures. Investici nyní využívá pro vývoj svého řešení a posilování tržního podílu v zahraničí.