TÜV Report 2019

TÜV SÜD: Porsche 911 září v každém věku

Vítěz TÜV Reportu pro rok 2019: Porsche 911. Jako první vůz vyhrává ve všech věkových kategoriích. Jistě, 911, řekne mnoho lidí, drahý a udržovaný vůz. Ale pravidelná údržba učiní skoro z každého auta spolehlivého průvodce – po celá léta. To, že kvalita nemusí být drahá, dokazuje například vůz Hyundai i20, který se také umístil v nejlepší desítce. A že taková auta mohou vydržet dlouho, dokazuje vůz Mazda 2, který po jedenácti letech obsazuje druhé místo. Celkově zaznamenáváme mírný nárůst míry závažných nedostatků – o 1,3 procentního bodu na 21,2 procenta. Další výsledky TÜV Reportu, které prezentoval svaz TÜV (VdTÜV) dne 7. listopadu v Berlíně: Hlavním nedostatkem zůstává světlo, míra nebezpečných vozidel mírně klesá – o 0,01 na 0,05 procenta.

„Bezpečnost vozů je dále na velmi vysoké úrovni,“ říká Jürgen Wolz, vedoucí útvaru Operations ve společnosti TÜV SÜD Auto Service GmbH. „V neposlední řadě k tomu přispívá technická kontrola, která kromě toho zajišťuje větší pozornost věnovanou tématu údržby.“ Poprvé vyhrává vozidlo ve všech věkových kategoriích. Porsche 911 s průměrnou mírou nedostatků 2,5 procenta u tříletých a pouze 11,7 procenta po jedenácti letech.

Průměrná míra závažných nedostatků aktuálně mírně narůstá o 1,3 procentního bodu na 21,2 procenta; týká se to 1,8 milionu vozů. Současně také stoupá počet vozů zcela bez nedostatků: z 66,2 procenta na 66,7 procenta (5,8 milionu vozů). Míra menších nedostatků klesá – z 13,9 na 12 procent, to odpovídá asi 1 milionu vozů. Nárůst závažných nedostatků je podle Wolze také důsledkem vyššího průměrného věku, který aktuálně činí 9,4 let (v roce 2009 to bylo ještě 8,2 let).

Technologické novinky a detailnější prohlídka také vedou k tomu, že se nedostatky ještě konkrétněji přiřazují a dokumentují, protože technická kontrola se neustále přizpůsobuje technologickému vývoji. Od konce května 2018 například na základě evropské směrnice 2014/45/ES platí kategorie „nebezpečný nedostatek“.

Díky mezistupni mezi „závažným nedostatkem“ a „nebezpečným nedostatkem“ si je držitel vědom významnosti, dostává však možnost nechat nedostatek odstranit v servisu. Příkladem jsou pneumatiky s menší hloubkou profilu nebo vadná světla. Kromě toho bylo znovu zavedeno měření emisí a nyní katalog zkoušek obsahuje také elektronické součástky, aktualizace softwaru a záchranný systém eCall.

Celkově se největší nezávislá zpráva o ojetých vozech zaměřuje na téměř devět milionů technických kontrol 231 modelů vozů, a to od 2. poloviny roku 2017 do první poloviny roku 2018. Zahrnuty jsou nově tyto modely: Dacia Lodgy, BMW 2er active Tourer a Porsche Cayenne.

Závažné nedostatky osvětlení

Světlo je relevantní pro bezpečnost! Tady znalci při technické kontrole nemají slitování. Příliš sklopené reflektory, nefungující mlhovky nebo vadná zadní světla se klasifikují jako závažný, nebo dokonce nebezpečný nedostatek, bez jehož odstranění nelze nalepit etiketu.

Kvóta pro tlumená světla v TÜV Reportu 2019: 1,7 procenta tříletých osobních vozů se na testovacích linkách prezentuje ve špatném světle. U jedenáctiletých to vypadá ještě hůře: 7,5 procenta vozů v této věkové třídě má nedostatky na potkávacích světlech.

Vítězem TÜV Reportu pro rok 2019 je Porsche 911. Jen 2,5 procenta vozů z Zuffenhauseneru vykazuje závažné nedostatky, když přijedou poprvé na technickou kontrolu – s průměrným počtem ujetých kilometrů 26 000 km. Klasik odsouvá švábské sousedy Mercedes třídy B a Mercedes GLK (stříbro s 2,6 procenta) i loňského vítěze Mercedes SLK (bronz s 2,8 procenta) na další místa.

Tato místa obsadil minulý rok VW Golf Sportsvan (druhé místo) a Mercedes třídy B a Mercedes GLK (třetí místo). VW Golf Sportsvan, který byl vloni na druhém místě, se aktuálně umístil na 10. místě. Na 7. místě dokazuje konkurent modelu Polo, Hyundai i20 s pouhými 3,0 procenta závažných nedostatků, že kvalita nemusí být drahá.

Cenově výhodný vůz z Jižní Koreji, který se pro evropský trh vyrábí v Turecku, má při své první technické kontrole s průměrným počtem 33 000 ujetých kilometrů za sebou dokonce o 7 000 km více než vítězné sportovní kupé určené pro zámožnější řidiče.

Vítězové kategorií: Ve třídě mini zvítězil znovu Opel Adam (4,4 procenta). U malých vozidel je první Hyundai i20 (3,0 procenta). U kompaktních vozů se na tomto místě nachází Mercedes třídy A (3,2 procenta). Ve střední třídě přebírá vedení od loňského vítěze Volvo V40 (4,2 procenta) opět třída C (3,0 procenta), předtím to bylo obráceně. Změna u modelů Van: Třída B (2,6 procenta) přebírá pozici zpět od modelu Golf Sportsvan (3,3 procenta). Mercedes GLK (2,6 procenta) obhajuje třídu SUV.

Na konci tabulky jsou staří známí: Dacia Logan (14,6 procenta). Na předposledním místě je Renault Clio (13,0 procenta); třetí od konce pak Fiat Punto se 12,1 procenta.

Jede a jede a jede

Při pohledu na dlouhou trať je Porsche 911 ve všech věkových kategoriích na vrcholu – od 3,6 procenta u čtyřletých přes 6,0 a 8,3 procenta (6leté a 8leté) po 11,7 procenta u deset let starých aut. Jinak se v kategorii čtyřletých až pětiletých vozů nejspolehlivěji jezdí ve vozech Mercedes třídy B nebo Audi Q5 (5,0 procenta).

„Červenou“ v této věkové kategorii si odváží Peugeot 206 (28 procent). Po šesti až sedmi letech stojí Mercedes SLK (7,0 procenta) a Audi TT (7,7 procenta) na stupních vítězů s modelem 911, u osmiletých až devítiletých jsou to BMW X1 a Audi TT (12,2 procenta).

Mezi deset až jedenáct let starými auty vyčnívá Mazda 2. Už po průměrně 92 000 kilometrech se japonský vůz dostává na druhé místo. Na třetím místě je opět Audi TT. Při průměrné míře závažných nedostatků 15,7 procenta se Mazda 2 nemusí stydět při srovnání s mladšími: Deset let stará Mazda 2 propadla v TÜV Reportu 2019 téměř jen v polovině případů ve srovnání se čtyři roky starým vozem Peugeot 206.

Sasko stále s nejnižším podílem nedostatků ve srovnání s regiony TÜV SÜD

TÜV SÜD vyhodnocuje dále svá data z tržních oblastí Bavorska, Bádensko-Württemberska, Saska a Hamburku. Výsledek ve všech kategoriích podle stáří vozu: Sasko má s 16,1 procenta nejnižší podíl nedostatků, následuje Bavorsko s 18,6 procenta a Bádensko-Württembersko s 20,4 procenta. Na Hamburk připadá nejvyšší podíl nedostatků: V zemi původu TÜV HANSE muselo 24,2 procenta všech vozidel projít servisem kvůli závažným nedostatkům.

TÜV Report každoročně zveřejňuje svaz TÜV (VdTÜV) a je považován za jednoho z nejdůležitějších nezávislých rádců pro řidiče a kupce ojetých vozidel. Do TÜV Reportu jsou zahrnuty všechny výsledky technických kontrol ze všech podniků TÜV v Německu – aktuálně celkem 8,8 milionu technických kontrol (TK) od července 2017 do června 2018. TÜV SÜD jako největší poskytovatel TK dodal více jak 4 miliony výsledků.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace