Dětské koutky se stávají vyhledávaným zaměstnaneckým benefitem

Stále více českých firem zavádí na svých pracovištích dětské koutky. Ty se vedle dnes již standardních zaměstnaneckých benefitů stávají vítanou výhodou, a to jak pro zaměstnance, tak pro zaměstnavatele. Tato alternativa jeslí či firemní školky je východiskem pro zaměstnance, kteří uvítají možnost bezproblémového návratu do zaměstnání i krátce po založení rodiny.

Jedním z míst pro děti zaměstnanců je například nově otevřený dětský koutek „Autíčko“, jehož provoz byl dnes zahájen na pražské pobočce autobazaru AAA AUTO. Koutek je vybaven šatnou, hernou a klidovou místností, která funguje jako ložnice a zároveň jako zázemí pro kojení. Každý všední den zde pečuje o děti ve věku od jednoho měsíce do 10 let kvalifikovaný personál.

Firmy většinou nabízejí stále stejné benefity, přitom dětský koutek je právě tím bonusem, který dle našich zjištění většina zaměstnanců nejvíce ocení,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO a dodává: „Prostor pro děti slouží jako motivace pro zaměstnance vrátit se po mateřské či rodičovské dovolené co nejdříve zpět do práce. Zároveň se tím alespoň částečně řeší častý problém s umístěním dětí do klasických jeslí či školek,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Dětské koutky jsou výhodné pro firmu také z legislativního hlediska a slouží jako ideální místo, kde rodiče mohou nechat pohlídat své dítě například v době jednání, školení anebo porady. Dítě zde mohou umístit i v případě, že pracují z domova anebo nemají zajištěné odpolední hlídání. Koutek funguje v pracovních dnech od 8:00 do 19:00, a to i v době státních svátků připadajících na dny mimo víkend.

Využití Autíčka není zpoplatněno, zaměstnanci skupiny AAA AUTO získávají tuto službu jako nepeněžní benefit, který firma zřídila na základě jarního průzkumu. V něm byl o dětský koutek projeven velký zájem, a to i přes fakt, že většinu zaměstnanců společnosti tvoří muži. Jako nastávající matka tento krok osobně velmi vítám. Rozhodně je to pro mě velké ulehčení a věřím, že stejně to vnímají i všichni zaměstnanci naší firmy,“ uzavírá Topolová.