Znáte pohádku o Sedmilháři?

Přiznejme si to – zaměstnanci čas od času lžou. Abychom ale byli spravedliví – zaměstnavatelé lžou také. Nežijeme v dokonalém světě. Manažer je čas od času se lží svým podřízených konfrontován a musí ji nějak řešit. Článek přináší tipy na vytvoření plánu pro podobné situace. Vychází z předpokladu, že v případě, že striktní a unáhlené řešení není ideální – bude-li zaměstnanec za svou lež přísně potrestán, může se stát, že příště si dá větší pozor, aby nebyl odhalen.

Některé lži vychází pouze ze skutečnosti, že dotyčný se snaží omluvit své chování nebo vysvětlit určitý nedostatek. Klasickým příkladem může být tvrzení „Přišel jsem pozdě, protože mi ujel vlak“. Pokud by zaměstnanec přiznal skutečnou příčinu svého zpoždění, mohl by být nadřízeným potrestán, proto zvolí tuto cestu. Jestliže se však situace neřeší, může to dopadnout tak, že dotyčný si bude hledat výmluvy i v případě závažných pochybení.

Chceme-li se problému lhaní jednou provždy zbavit, musíme k podřízenému přistupovat s tím, že mu chceme pomoci, ale pokud se nedozvíme pravdu, není to možné. Důležité je nalézt řešení společně s podřízeným a připomenout mu, že bychom mu do budoucna nemohli důvěřovat. Lež je však nutné nejprve odhalit, což může být někdy otázka týdnů i měsíců.
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com