Zjednodušte obchodní komunikaci

V tomto informacemi přesyceném věku nemají vaši zaměstnanci, potenciální klienti a investoři čas probírat se čísly a grafy, které na ně „hodíte“. Vaše publikum potřebuje, byste jim pomohli vybrat zjednodušením, nikoliv komplikováním věcí, které chcete předat. Sdělení, které chcete předat, musí být pamětihodné.

Několik tipů, jak komunikovat jasněji a zajímavěji:

- Donuťte se o věcech přemýšlet. Zmapujte svoji prezentaci v obrazech. Díky tomu si vyjasníte své vlastní nápady a pomůže vám to vidět věci, které jste před tím vůbec neviděli. Někteří odborníci doporučují používat jako zestručňovaní pomůcku lepicí papírky. Jinak je totiž dost snadné dát vše, co víte do PowerPointu. Je mnohem náročnější přijít s jednoduchým a jasným vysvětlením vašich nápadů. Pochopení a reakce, kterou získáte od vašeho publika, stojí za čas a námahu. 

- Znejte své  publikum a řešte znalostní mezery. Odborníci mívají často problémy komunikovat ve svém oboru s lajky. Nedokáží se vžít do toho, že někdo neví, co oni vědí. Snažte se proto vžít do svého publika. Přemýšlejte o jejich potřebách, otázkách a kontextu. Pak začněte přemýšlet o tom, jak jim nejlépe předložit své body. Neočekávejte, že vás každý ihned pochopí. Omezte žargon, připravte vizuální pomůcky, které pomohou zjednodušit osvětlení komplexnějších idejí.

- Zaujměte své publikum. Nemůžete si myslet, že publikum bude pozorné, jen proto, že se před ně postavíte. Jejich pozornost si musíte zasloužit. Odborníci se obecně shodují na tom, že obrázky hovoří hlasitěji než slova. Lidé se tímto způsobem učí snadněji. Vizuální informace překračuje hranice jazyků, kultur a mnoho dalších bariér. 

- Odlište se. Jistě dobře vnímáte, co konkurenti sdělují a jakým způsobem. Zkuste si najít jinou cestu, kterou si zákazník dobře zapamatuje. Využívejte vhodný nástroj vhodným způsobem. Využívejte PowerPoint a vytvářejte evokující a zapamatovatelné prezentace. Vaše slajdy by měly vypadat odlišně už od šablon.

- Praxe. Dejte si teď na čas a snažte svou komunikaci zjednodušit. Kdykoliv se objeví další problém, bez ohledu na to, jestli je významný nebo méně, začněte vykreslovat řešení. Snažte se přijít na způsoby a možnosti, jak své publikum do debaty zapojit.

-av-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com