Zásadní přešlapy nových top manažerů

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Vytisknout

Výběr nového ředitele nebo jiného top manažera stojí organizace mnoho času i peněz. Další obrovské náklady pak přicházejí ve chvíli, kdy daný manažer neuspěje, což zdaleka není neobvyklé.

Typické příčiny neúspěchu top manažerů zahrnují neschopnost zapadnout do firemní kultury, nedostatečný proces onboardingu nebo nepřiměřená očekávání. Velmi často je však vina na samotných manažerech, kteří si svým chováním podříznou větev, na které sedí, již během prvních měsíců ve funkci.

Na jaké konkrétní chování si dát pozor?

Odpovědi na tuto otázku přinesl nedávný článek na serveru Harvard Business Review. Doporučil také, jaké vhodnější chování v daných situacích zvolit.

1. Neprosazujte okamžitou strategickou změnu

Nový top manažer přichází obvykle plný energie a nadšení pro svou vlastní vizi fungování firmy nebo její části. Než však začnete prosazovat jakékoli změny, nejprve se seznamte s novým prostředím.

Zjistěte, proč se změny, o kterých uvažujete, ve firmě dosud nerealizovaly. Pravděpodobně se již někdo o změny pokoušel a vy musíte vědět, jak a proč dopadl. K zásadním a strategickým změnám byste měli přikročit až po několika měsících.

2. Nedělejte příliš mnoho změn najednou

Stejně jako s vizí a strategií byste se neměli unáhlit ani v případě rozhodnutí s dlouhodobými důsledky. V prvních měsících rozhodujte pouze dočasně s tím, že se jednotlivá rozhodnutí mohou ještě změnit, až získáte více informací.

3. Nemluvte o tom, jak se ve vašich předchozích zaměstnáních dělalo všechno lépe

Pohřbíte tím i dobré nápady, které by jinak uspěly. Pouze odpovídejte na otázky ohledně svých minulých působišť, pokud se vás někdo zeptá.

Ano, byli jste přijati pro své znalosti a zkušenosti. Vaše nové podřízené ale nezajímá, co jste dělali jinde. Předpokládají, že je nebudete okamžitě kritizovat, aniž byste se seznámili s firmou a jejich prací.

4. Nedávejte přednost dění mimo firmu

Po nástupu do vysoké manažerské funkce se věnujte především lidem v nové firmě a snažte se od nich získat co nejvíce informací, abyste byli co nejdříve v obraze.

Médiím a dalším kontaktům mimo firmu se můžete věnovat později.

5. Nehrajte sólo

Ze začátku samozřejmě nebudete vědět, na koho se obrátit o radu či pomoc. To ale neznamená, že máte všechno dělat sami. Vyvolali byste pouze pocit, že svým lidem nevěříte, a připravili se o důležité informace, které vám mohou poskytnout.

Sestavte tým, který vám bude v prvních měsících pomáhat seznámit se s firmou.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace