Zanadávejte si, uvolní to stres

Vytisknout

Když zaměstnancům povolíte, aby si v práci zanadávali, pomůžete jim uvolnit stres. Vyplývá to z výsledků studie University of East Anglia (UEA), která se zaměřila na pozitivní vliv nekonvenčního a neslušného jazyka v zaměstnání. Pravidelné klení dokáže podpořit solidaritu mezi zaměstnanci, dá jim prostor vyjádřit jejich pocity a budovat sociální vztahy.

Profesor managementu na UEA Yehuda Baruch vysvětluje, že účelem studie bylo podnítit efektivnější styl řízení. „Zaměstnanci běžně nadávají, ale ne nutně negativně a hrubě. Je to sociální fenomén, který odráží solidaritu a podporuje soudržnost skupin nebo také uvolňuje od stresu.“ Hrubé nebo útočné nadávky by se však neměly podporovat, jelikož většinou vedou naopak ke zvýšení stresu a rozhodně by se neměly objevovat před zákazníky a manažery.

Manažeři by měli zjistit, jaký je názor jejich lidí na nadávky. Měli by se naučit umění přimhouřit ve vhodných chvílích oko, když komunikace zaměstnanců nevyhovuje jejich vlastním standardům.

-kk-
Zdroj: HR Zone - britský portál zaměřený na lidské zdroje
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Zone
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace