Základy řízení vzdálených pracovníků

Práce na dálku může být přínosem pro zaměstnavatele i zaměstnance. Klíčem ke spokojenosti a efektivitě práce na dálku je však správné řízení vzdálených pracovníků. Ze všeho nejdůležitější je zavedení rutinních postupů v oblasti komunikace a pravidelná kontrola postupu v jednotlivých projektech. Dále se držte následujících best practices:

- Zapojte vzdálené pracovníky do firemních akcí, jako jsou oslavy narozenin kolegů, společné obědy apod. Podpoříte tím soudržnost s ostatními členy týmu.

- Zdůrazňujte důležitost průběžné komunikace a dodržování termínů. Ujistěte se, že vaše instrukce jsou jasné a připomínejte, kdy je třeba dokončit jednotlivé úkoly.

- Zaveďte proces poskytování zpětné vazby. Vycházejte z objektivních metod hodnocení výkonnosti vzdálených pracovníků.

- Podporujte kontakt vzdálených pracovníků s kolegy na pracovišti a naopak. Ukažte jim, kdo co dělá a jak si mohou vzájemně pomáhat.

- Používejte informační a komunikační technologie. Základem je telefon a notebook s webovou kamerou.

-kk-

Zdroj: HR Tools - americký portál pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Tools