Základní kameny time managementu

Když se zeptáte lidí ve vašem okolí, co považují za hlavní zásady řízení času, dočkáte se odpovědí jako dobře připravený seznam úkolů, řízení více priorit, lepší řízení porad nebo přívalu e-mailů a dalšího papírování. To všechno jsou správné odpovědi, nezahrnují však čtyři skutečně nejdůležitější věci, které ve vzájemném propojení dokáží zefektivnit časové plánování.

- Neefektivní vztahy. Více než polovina vaší produktivity má co do činění se vztahy s ostatními lidmi. Neznamená to, že člověk bez dobrých spolupracovníků a přátel nemůže být produktivní. Nebude však dosahovat takové produktivity jako ti, kteří mají s okolím pozitivní a efektivní vztahy.

- Špatný přístup. Pokud nemáte k práci dobrý přístup, jste odrazováni, chybí vám morálka a tomu odpovídá i vaše výkonnost. Negativní lidé navíc mají tendenci odpuzovat pozitivní lidi, kteří by jim mohli pomoci a naopak k sobě poutat další negativisty jejich příběhy o neštěstí a neúspěchu.

- Neustálá únava. Lidé si často stěžují, že jsou unavení celé dny. Některým chybí dostatek spánku, jiní mají zdravotní problémy. V řadě případů však odpočívají dostatečnou dobu, nikoli však kvalitně. Na vině je přílišný stres, jemuž je třeba se bránit.

- Počasí. Lidé na celém světě snižují každý den svou produktivitu přílišným soustředěním na počasí. Je příliš zima, teplo, deštivo nebo sucho. V případě hurikánu nebo podobně extrémního projevu počasí, je nižší produktivita práce na místě. Není však třeba zabývat se normálními projevy počasí jen proto, abyste se okrádali o produktivní den.

-kk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How