Základní chyby nových manažerů oddělení IT

Proč tolik mladých manažerů oddělení informačních technologií dělá chyby? Důvodem je to, že takoví lidé jsou obvykle zvyklí pracovat jako řadoví členové oddělení (např. programátoři), proto dobře nechápou svou novou roli a nevědí, jak mají hospodařit s časem. Řízení oddělení informačních technologií se totiž výrazně liší od ostatních vedoucích funkcí. Hlavní rozdíl spočívá v řízení procesů a komunikace a rozdělování práce ostatním.

Noví manažeři IT se často domnívají, že se musí se všemi problémy vypořádat sami. Stydí se požádat druhé o pomoc, protože se domnívají, že by to bylo známkou jejich slabosti. Neradi se zbavují kontroly nad určitými oblastmi svého působení, proto je pro ně problém rozdělit práci. Občas mají problémy s vlastním image (např. určité vzory chování), což však může mít negativní vliv na ostatní, protože manažer jim tak vlastně dává najevo, že je takové chování přijatelné.

Článek přináší rady nadřízeným takových manažerů, jak s nimi jednat a jak změnit jejich postoje a návyky. Nadřízený manažera IT se může například nenápadně informovat u jeho podřízených a zjistit, zda jsou jim jasné všechny cíle a zda vše v oddělení probíhá tak, jak má. Je-li tomu tak, pak manažer zřejmě dělá svou práci dobře. Je důležité také těmto nezkušeným manažerům sdělit, že není jejich úkolem dělat úplně všechnu práci a že na delegování pravomocí není nic špatného. Je také vhodné jim vysvětlit význam strategického uvažování.

**Datum vydání:** IV/2002
Zdroj: Job Universe - server obsahující strategické tipy pro personalisty i uchazeče o zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Job Universe