Žádné zprávy, dobré zprávy?

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Manažer musí být dostatečně informován. Zavřít dveře a předpokládat, že je vše v nejlepším pořádku, to skutečně není správný přístup. Kde nejsou žádné špatné zprávy, tam jednu špatnou zprávu máte: možná čelíte problému v komunikaci. Možná, že se vás kdysi někdo pokusil na nějaký problém upozornit a jediné, čeho se dočkal, bylo to, že jste ho označili za potížistu a kverulanta. Pokud se něco takového stalo, není divu, že nejste adekvátně informováni o tom, co by se mohlo brzy stát palčivým problémem. Vaši zaměstnanci to totiž mohou cítit tak, že mají dělat svou práci a být zticha. Což očividně není zdravý postoj.

Přečtěte si několik věcí, které vám vaši podřízení neřeknou, pokud ve vašich vzájemných vztazích chybí důvěra a oboustranná otevřená komunikace. Zároveň jde o věci, o kterých opravdu potřebujete vědět. Vybral je pro nás web management.about.com.

1. Hledám si novou práci. O tom byste měli vědět mnohem dřív, než takové rozhodnutí některý z vašich zaměstnanců učiní. Jak si udržet nejlepší zaměstnance a talenty? Musíte se snažit odhalit každý možný zdroj jejich nespokojenosti ještě předtím, než je příliš pozdě.

2. Dokázal bych během pracovní doby udělat mnohem víc. Když lidé nejsou plně vytíženi svými pracovními povinnostmi, většina z nich si najde malé věci, kterými zbývající čas vyplní. Je úkolem manažera, aby své podřízené udržoval zaměstnané, produktivní, a aby jejich činnost přidávala hodnotu.

3. Měli byste se zlepšit v ... Je důležité vědět, jaké jsou vaše slabiny – zjevné i skryté. Pro vaše podřízené nemusí být snadné vás na ně upozornit. Proto se jich pravidelně ptejte na zpětnou vazbu, na kterou reagujte ne obrannou, ale konstruktivní odpovědí.

4. S jedním z našich kolegů jsou problémy a vám je to prostě jedno. Není jednoduché ukázat prstem na kolegu z týmu. Manažer by proto měl sám dobře vědět, kdo skutečně působí problémy – stejně jako by měl vědět, kdo je skutečný dříč.

5. Nejste mi sympatický. To ve skutečnosti nemusí být problém, protože manažer nemusí být nutně oblíben. Potřebuje být respektován, ale jeho úkolem není vyhrát anketu oblíbenosti.

-jk-

Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Management

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace