Vzděláváním proti konkurenci

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Úroveň znalostí zaměstnanců stále výrazněji ovlivňuje konkurenceschopnost firem. Firmy by proto měly věnovat větší pozornost výběru a kvalitě jejich vzdělávání. Je třeba mít na paměti, že jde o značnou časovou i finanční investici, především však o významnou investici do budoucnosti. Základem úspěchu je pozitivní postoj zaměstnanců.

Zaměstnance je třeba do procesu vzdělávání zapojit hned od začátku – tj. od identifikace vzdělávacích potřeb a plánování vzdělávání. Identifikace vzdělávacích potřeb musí vycházet z popisů pracovních míst, ale i skutečných kompetencí pracovníků, již absolvovaných vzdělávacích programů a hodnocení pracovníků.

Motivovat zaměstnance ke vzdělávání mohou i odměny za absolvování příslušných programů. Na druhou stranu funguje i finanční spoluúčast zaměstnanců. Pokud zaměstnanec vloží do vzdělávacího programu vlastní čas i peníze, je větší pravděpodobnost, že ho také dokončí.

Zásadním předpokladem motivace zaměstnanců ke vzdělávání je také firemní kultura a celková podpora managementu. Z firmy se nikdy nestane „učící se organizace“ bez podpory a aktivního přístupu nejvyššího vedení.

-kk-

Zdroj: Marketing & Media - zpravodajský server týdeníku Marketing & Media
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing & Media

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace