Vzdálené týmy: Nejsou vaše předpoklady nebezpečné?

Mnoho manažerů si stěžuje na to, že během online porad všichni použijí tlačítko mute a věnují se jiné práci. Lidé pracující na dálku zase často považují dotazy manažerů ohledně jejich práce za projev nedůvěry. A někteří manažeři si myslí, že vzdálení spolupracovníci vše zvládnou sami bez jejich pomoci.

To všechno může být pravda. Velice často to však jsou jen představy a předpoklady a vy nevidíte, v čem je daná situace nebezpečná, varuje web management-issues.com.

Proč je nebezpečné něco předpokládat

Naše předpoklady jsou obvykle užitečné. Dávají nám určitý rámec, jsou to modely, na základě kterých můžeme pracovat. Problém však nastává ve chvíli, kdy se předpoklady a z nich vycházející očekávání začnou citelně lišit od toho, jak vypadají reálné výsledky.

Konzistentní komunikace

Všichni máme tendenci více kontrolovat práci, když se blíží termín. Vaše legitimní pokusy nabídnout pomoc dřív, než bude pozdě, mohou proto být snadno pokládány za projev nízké důvěry. Abyste tomu zamezili, měla by být vaše komunikace s ostatními očekávaná, naplánovaná a pravidelná.

Vyjasněte přidělené úkoly a pak důvěřujte

Chápete vy i druhá strana stejně podstatu úkolu, který byl přidělen? A jste dostatečně často v kontaktu? Pokud ne, můžete očekávat problémy. Relativně málo vzájemného kontaktu může být následek toho, že dotyčnému dostatečně důvěřujete. Nemáte pak potřebu jej tolik kontrolovat. Z jeho strany to však může být vnímáno jako pokus o odříznutí a ignorování. A určitě nechcete, aby váš spolupracovník měl dojem, že s ním nechcete spolupracovat a že vás vlastně vůbec nezajímá. O důvěře si se svými spolupracovníky promluvte a také vždy jasně vysvětlete, co je vlastně jejich úkolem.

Upřímné odpovědi vyžadují otevřené otázky

Neptejte se: „Rozumíš tomu?“, protože na takovou otázku se vlastně nedá odpovědět ne. Místo toho se ptejte: „Nepotřebuješ něco?“ nebo: „Co by ti mohlo pomoct k tomu, abys to stihl udělat?“. Pamatujte na to, že nikdo nechce vypadat nejistě nebo být za neschopného. Jakákoliv pomoc, kterou můžete vy nebo váš tým poskytnout, musí být nabídnuta otevřeně a jasně.

-jk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues