Výjimeční šéfové myslí na své lidi

Ilustrační snímek

Dobrý šéf je dobrý organizátor, umí se rozhodovat a zajistit realizaci důležitých věcí. Výjimečný šéf se však kromě tohoto ještě zajímá o své lidi a věnuje jim dostatečnou část svého času a energie. Co přesně byste tedy měli dělat, aby vás vaši lidé mohli vnímat jako výjimečného šéfa? Deset odpovědí na tuto otázku publikoval oblíbený autor manažerských rad na serveru Inc.com Jeff Haden. Schválně si zkuste spočítat, kolik z níže uvedených věcí svým lidem poskytujete.

1. Samostatnost

I ve výrobních společnostech, kde je nezbytné dodržovat přesné postupy práce, existují možnosti, jak nechat zaměstnance pracovat bez vašeho soustavného dohledu. Kdykoli to bude možné, nechte své lidi pracovat samostatně.

2. Jasné cíle

I když vaši lidé mají pracovat samostatně, potřebují jasně vědět, co od nich očekáváte. Pokud se chystáte měnit svá očekávání ohledně výkonu určité práce, vaši lidé by o tom měli vědět v předstihu. Vysvětlujte jim, proč dochází ke změnám.

3. Smysl

Pokud vaši lidé uvidí smysl v tom, co dělají, budou lépe zvládat stále se opakující úkoly. Práce bez smysluplného cíle je pouze práce a ta nikoho nebaví.

4. Možnost být součástí něčeho většího

Dejte svým lidem příležitost být součástí týmu a přinášet skutečné hodnoty zákazníkům. Zní to sice jako klišé, každý manažer bys si však měl najít vlastní cestu, jak ukázat svým lidem hlubší smysl jejich společného snažení.

5. Možnost osobně přispět

Vaši lidé by měli mít dostatečný prostor k tomu, aby přicházeli s vlastními nápady a řešeními. Vítejte zpětnou vazbu.

6. Respekt

Vaši lidé nepracují jen pro peníze. Chtějí pracovat pro lidi, které respektují a obdivují a kteří také respektují a obdivují je. Vaše vztahy by proto neměly být jen suše profesionální.

7. Konzistentnost

Manažer se nemusí ke všem podřízeným chovat stejně. Stejný metr naopak často nefunguje. Musí si však dávat dobrý pozor, aby se ke všem choval spravedlivě.

8. Kritika v soukromí

Dobrý šéf se nevyhýbá zpětné vazbě, i když je negativní. Vaši lidé by měli vědět, že je budete kritizovat, ale také to, že to bude vždy mezi čtyřma očima.

9. Pochvala na veřejnosti

Pochvala za dobrou práci vás nic nestojí a pro vaše lidi bude velkou motivací. Vždy chvalte veřejně.

10. Budoucnost

Dobrý šéf se snaží své lidi učit věcem, které uplatní ve své další kariéře, i když jednoho dne odejdou k jiné firmě.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com